شناسهٔ خبر: 151658 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

تجری: برخی از بانک ها در روند کاهشی قیمت دلار خلل ایجاد می کنند

تجری نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی گفت:بانک مرکزی باید بازار ارز را مدیریت کند و اجازه ندهد برخی از بانک ها با خرید دلار به قمیت غیرمنطقی مانع از منطقی شدن قیمت ارز شوند.

به گزارش «نماینده»، فرهاد تجری ،درباره افزایش قیمت دلار گفت:افزایش قیمت دلار و تداوم روند صعودی قیمت ها، اقتصاد کشور را با تلاطم جدی روبرو کرده است.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید پذیرفت قیمت ارز را نمی توان با سیاست دستوری تعیین کرد چرا که این موضوع پایدار نخواهد بود.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روند کاهشی قیمت ارز در یک مقطع زمانی آغاز شد و در حالی که ریزش قیمت های کاذب دلار در حال انجام بود برخی بانک ها با خرید دلار به قیمت بالا مانع از منطقی شدن قیمت ها در بازار ارز شدند.

تجری در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:بعد از اعمال تحریم های جدید آمریکا برخلاف تبلیغات دشمنان و فضاسازی، قیمت دلار با افزایش قابل توجهی روبرو نشد و حتی روند کاهشی قیمت دلار در حال انجام است.

وی تصریح کرد:بانک مرکزی باید بازار ارز را مدیریت کند و اجازه ندهد برخی از بانک ها با خرید دلار به قمیت غیرمنطقی مانع از منطقی شدن قیمت ارز شوند.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هرصورت برای بازگشت آرامش به بازار و منطقی شدن قیمت ها باید حباب قیمت دلار از بین برود و باید اجازه داد قیمت ارز براساس عرضه و تقاضا تعیین شود هرچند که مدیریت بانک مرکزی و جلوگیری از فعالیت سوداگران نباید فراموش شود.