شناسهٔ خبر: 151580 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

نیازی به انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نیست

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از ۱۵ آذر انجام می‌شود بنابراین نیازی به تعیین سرپرست برای شهرداری تهران نیست.

به گزارش«نماینده»، محسن هاشمی در حاشیه یکصدمین جلسه علنی شورای شهر تهران، اظهار داشت: امروز اعضای شورای شهر تهران با ۱۱ رأی حناچی را به عنوان شهردار جدید انتخاب کردند و همین امروز بنده نامه‌ای به همراه با اسناد مربوطه به وزارت کشور ارسال کردم و امیدواریم حکم منتخب شورا برای شهرداری تهران از سوی وزارت کشور صادر شود.

وی گفت: در ادامه یکصدمین جلسه شورای شهر تهران لایحه یک فوریت اساسنامه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران به تصویب رسید و در ادامه جلسه نیز نامگذاری معابر و خیابان‌های شهر تهران به تصویب اعضای شورای شهر رسید. 

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: در ادامه یکصدمین جلسه شورای شهر تهران موضوع بخشودگی جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ از طریق ماده ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری تهران مطرح شد و یک‌فوریت آن به تصویب رسید ولی برای بررسی بیشتر به معاونت مربوطه شهرداری بازگشت. 

هاشمی گفت: در ادامه جلسه اصلاح بهای باغ پرندگان که از سال ۹۴ قیمت آن تغییر نکرده بود مطرح شد و به تصویب رسید.

وی درباره انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران تا صدور حکم شهردار نیز گفت: در جلسه هم‌اندیشی امروز این موضوع مطرح شد و با توجه به بررسی‌های حقوقی حقوقدانان شورا و کارشناسان اعضا به این نتیجه رسیدند که شهردار فعلی تا ۱۵ آذر نیز می‌تواند حضور داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: با توجه به این موارد نیازی به تعیین سرپرست نخواهیم داشت مگر اینکه آقای افشانی بخواهد زودتر از صدور حکم شهردار جدید شهرداری تهران را ترک کند. 

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از سوی برخی از نهادها و مسئولین تماس‌هایی برای انتخاب شهردار گرفته شده است، گفت: هیچ تماسی با بنده گرفته نشده است.

وی ادامه داد: همان روزی که ۵ نفر برای تصدی شهرداری تهران انتخاب شدند بنده به وزارت اطلاعات نامه زدم ولی پاسخ مکتوب به بنده ندادند و منتظر نظر وزیر کشور در این خصوص هستیم و امیدواریم که شهردار تأیید شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا رأی آخوندی از ۱۶ رأی به ۱۰ رأی کاهش پیدا کرد، گفت: حضور نامزدها در کمیسیون‌ها بسیار حائز اهمیت بوده است و روز گذشته دو نامزد شهرداری در کمیسیون‌ها حضور پیدا کردند و به صورت تخصصی برنامه‌های خود را ارائه دادند.

هاشمی در پاسخ به اینکه سازمان استخدامی اعلام کرده است که بازنشستگان باید تا ۲۶ آبان پست‌های خود را ترک کنند، گفت: در گفت‌وگویی که با قاضی سراج انجام شده است در آنجا اعلام شده که تا ۱۵ آذر مهلت دارند.