شناسهٔ خبر: 151566 - سرویس پارلمان شهری
منبع: تسنیم

احتمال انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران

اعطا سخنگوی شورای شهر گفت: قانون پیش‌بینی کرده است به هر دلیلی اگر وزارت کشور حکم صادر نکرد شورا می‌تواند به رای خود پافشاری داشته باشد و موضوع را در هیئت حل اختلاف بررسی خواهد کرد.

به گزارش«نماینده»، علی اعطا در حاشیه صدمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مواردی درخصوص دو نامزد شهرداری تهران مطرح شد و در این خصوص بنده و رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی را ارائه دادیم.

وی افزود: بر اساس قانون شوراها امروز پیروز حناچی به عنوان شهردار جدید تهران برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی می‌شود و این وزارتخانه ۱۰ روز مهلت دارد که استعلام‌های لازم را انجام دهد و حکم شهردار را صادر کند.

اعطا گفت: قانون پیش‌بینی کرده است به هر دلیلی اگر وزارت کشور حکم صادر نکرد شورا می‌تواند به رای خود پافشاری داشته باشد و موضوع را در هیئت حل اختلاف بررسی خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره انتخاب سرپرست نیز گفت: محمدعلی افشانی تا ۴ روز دیگر می‌تواند در شهرداری حضور داشته باشد و اگر تا آن زمان حکم شهردار جدید صادر نشود، سرپرست که یکی از کارکنان شهرداری می‌باشد انتخاب خواهیم کرد.

وی درباره مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی و بعضی از رسانه‌ها مبنی بر توصیه به اعضای شورا درخصوص نامزدهای شهرداری تهران مطرح شد گفت: معمولا در انتخابات‌ها چنین گفت‌وگوهایی مطرح می‌شود و این موارد غیر طبیعی نیست.