شناسهٔ خبر: 151544 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

نسبت به تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت خوش‌بین نیستم

حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حقیقتاً بنده نسبت به تحقق برنامه‌های تیم کاری اقتصادی دولت خوش‌بین نیستم که بتوانند برای حل مشکلات و رفع معیشت مردم کاری انجام بدهند.

به گزارش«نماینده»، حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مشکلات معیشتی و شرایط اقتصادی مردم و گرانی شدید در سطح بازار اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر تورم و گرانی بالایی در بازار وجود دارد و وضعیت اقتصاد کشور نابه‌سامان است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها به‌دلیل تحریم‌ها و نبود مدیریت داخلی و عدم نظارت متولیان است، گفت: گرچه گرانی شدیدی در سطح بازار وجود دارد اما برخی‌ها می‌خواهند از واقعیت‌ها فرار کنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس تصریح کرد: متأسفانه فشار اقتصادی شدیدی روی دوش مردم است و مردم نیز از این وضعیت رنج می‌برند که برای نمونه بی‌مدیریتی‌ها می‌توان به طرح توزیع گوشت در بازار اشاره کرد که هیچ مدیریتی بر آن حاکم نبود و سازمان تعزیرات حکومتی هم نظارتی نداشت.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور نوید داده‌اند که اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها بر زندگی مردم فشاری وارد کند، افزود: عملاً فشار اقتصادی شدیدی روی دوش مردم است و قیمت بسیاری از کالاها بدون هیچ دلیلی افزایش یافته است.

کریمی با اشاره به اینکه افزایش قیمت کالاهای اساسی هیچ‌گونه توجیهی ندارد، خاطرنشان کرد: برخی از کالاها تولید داخلی هستند اما چندین برابر افزایش قیمت داشته‌اند.

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، در تغییر کابینه دولت و رأی اعتماد به وزرای جدید کمک‌های زیادی به دولت کردند و اکنون از آنان انتظار داریم که در راستای رفع مشکلات مردم گام برداند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حقیقتاً بنده نسبت به تحقق برنامه‌های تیم کاری اقتصادی دولت خوش‌بین نیستم که بتوانند برای حل مشکلات و رفع معیشت مردم کاری انجام بدهند.