شناسهٔ خبر: 151515 - سرویس جامعه
منبع: فارس

حساب و کتاب‌ها در وزارت رفاه منتشر شود

عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انتشار اسامی هیئت مدیره در شرکتهای وابسته به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مبارزه با فساد موثر است و در قدم بعدی باید حساب و کتاب‌ها منتشر شود.

به گزارش«نماینده»، عبدالرضا عزیزی در رابطه با انتشار اسامی هیات مدیره شرکت‌های وابسته به تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای اجرای سیاست‌های مبارزه با فساد گفت: در اولین جلسه‌ای که وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کمیسیون اجتماعی داشته بنده به او پیشنهاد دادم که برخلاف وزرای قبلی که نتوانستند شفاف‌سازی کنند به صورت شفاف عمل کند. 

وی ادامه داد: هیچ‌کدام از وزرای دوره نهم و دهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی‌رغم نامه‌نگاری‌های پیاپی که از مجلس به این وزارتخانه داشتیم مبنی بر اینکه اعضای هیات مدیره تحصیلات و مدارک آنها را بفرستند اما هیچ‌کدام به صورت شفاف پاسخی به ما نداند. 

رئیس اسبق کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مطلبی که به صورت پنهان می‌ماند و وزارتخانه‌ای که پنهان‌کاری می‌کند حتما علامت سوالی دارد وقتی که ما پیشنهاد دادیم متوجه شدیم که آقای شریعتمداری از جمله برنامه‌های اولویت‌ اول خود، شفافیت را اعلام کرده است. 

وی ادامه داد: باید اسامی هیات‌ مدیره شرکت‌های تابعه و صندوق‌های اجتماعی و مالی این وزارتخانه منتشر شده چرا که بسیار موثر است. 

عزیزی در پاسخ به اینکه چقدر می‌تواند انتشار اسامی این افراد در مبارزه با فساد موثر واقع شود گفت: این به عنوان قدم نخست، قدم خوبی است و در قدم بعدی باید حساب و کتاب‌ها منتشر شود، جابجایی پست‌های مدیریتی، مسائل مالی و سوددهی این شرکت‌ها باید بر روی سایت قرار گیرد و تمام اذهان عمومی و مردم نسبت به آن روشن باشند.