شناسهٔ خبر: 151465 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

دولت برنامه جامعی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی در نظر گرفته است

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلساتی که با مسئولات دولتی و دستگاه‌ها داشته‌ایم، متوجه شدیم که دولت برنامه‌های جامعی برای مقابله با تحریم‌ها در نظر گرفته است که به زودی پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، گفت: ما یک کشور چهار فصل، ثروتمند و غنی داریم و از نظر ذخایر نفتی، گاز و معادنی که در کشور وجود دارد، بسیار غنی هستیم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سوء‌مدیریت‌ها باعث شده که ثروت‌ها و منابع موجود کشور به نحو احسن استفاده نشود، اظهار داشت: اگر مسئولین ما در دوره‌های مختلف به دغدغه‌های مقام معظم رهبری، به‌خصوص هشدارهایی که درباره مسائل اقتصادی به دولت‌ها داده‌اند، توجه کرده بودند، امروز شاهد این مشکلات نبودیم و آمریکایی‌ها به نمی‌توانستند ملت ایران را به حربه تحریم، تهدید کنند،  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در جلساتی که با مسئولات دولتی و دستگاه‌ها داشته‌ایم، متوجه شدیم که دولت برنامه‌های جامعی برای مقابله با تحریم‌ها در نظر گرفته است که به زودی پیاده‌سازی می‌شود.

**اغلب مشکلات اقتصادی کشور جنبه داخلی دارد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه بیشتر مشکلات کشور اقتصادی کشور جنبه داخلی دارد و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد، تصریح کرد: متأسفانه مشکلات را گردن دیگران می‌اندازیم و از تأثیر ترامپ، نتانیاهو و آل‌سعود سخن می‌گوییم و آنها را باعث این شرایط می‌دانیم در صورتی که عمده دلایل اصلی مشکلات کشور، داخلی است.

حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی اضافه کرد: اگر ثروتی که کشور ما دارد، درست استفاده شود، نه تنها کشور خودمان، بلکه ۱۰ کشور دیگر را هم می‌توانیم اداره کنیم، اما متأسفانه شاهد ناکارآمدی در سطوح مختلف مدیریت در همه دولت‌ها هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: تحریم‌ها نمی‌تواند نقش قابل توجهی در شرایط امروز کشور داشته باشد، بلکه آنچه نیاز است و می‌تواند مؤثر واقع شود، مدیریت جهادی مسئولان اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت‌های مدیران جهادی است.