شناسهٔ خبر: 151462 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

ماجرای ترور نافرجام بن‌سلمان چه بود؟

بن سلمان رئیس هیئت مسیحیان اونجیلی طرفدار صهیونیسم که اخیرا با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرده بود،‌ جزئیات دیگری را از این دیدار فاش کرد.

به گزارش «نماینده» جویل روزنبرگ رئیس این هیئت جزئیات دیگری درباره دیدار اخیر این هیئت با ولیعهد سعودی اعلام کرده است، ‌دیدار که پنجشنبه ۱۰ آبان انجام شده و پس از چند روز رسانه‌ای شد.

روزنبرگ که تابعیت اسرائیلی و آمریکایی دارد به روزنامه جروزالم پست گفته بود بن‌سلمان در دیدار با آنها اطلاعاتی را درباره تلاش برای ترور خود و خنثی شدن آن، فاش کرد و گفت مقامات مصری هسته‌ای تروریستی را در شمال سیناء دستگیر کردند که در میان آنها چند شهروند سعودی هم حضور داشتند که این هسته برای ترور وی برنامه‌ریزی می‌کرد.

بن سلمان به این هیئت گفته بود که رئیس سازمان اطلاعات مصر اخیرا در پی این موضوع(کشف هسته‌ ترور بن سلمان) به عربستان سفر کرده بود.

روزنبرگ گفت محمد بن سلمان گفته بود که برای بررسی کشته شدن جمال خاشقجی آماده است و نگرانی‌های کنونی درباره وی را درک می‌کند.

به گفته روزنبرگ، بن سلمان گفته است کشته شدن خاشقجی، هرگز وی را از اصلاح باز نخواهد داشت. دشمنانم می‌خواهند تا آخرین حد از این مسئله(خاشقجی) سوء‌استفاده کنند.

روزنامه جروزالم پست، این هیئت طرفدار صهیونیسم با بن سلمان ولیعهد سعودی و سفر اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان را با هم مرتبط دانسته و اعلام کرد اونجیلی‌ها با اسرائیلی‌ها روابط دارند و نقش مهمی در متقاعد کردن ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس ایفا کرده بودند.

روزنبرگ گفته بود بن سلمان چندین ساعت با هیئت مسیحیان اونجیلی دیدار کرد.