شناسهٔ خبر: 151461 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

تبادل تفاهم نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و شورای اسلامی شهر تهران

علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

به گزارش «نماینده»، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از  انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت: این تفاهم نامه به منظور  همکاری در امور فرهنگی، تبادل تجارب و اشتراک منابع اطلاعاتی در چارچوب اهداف و وظایف طرفین منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به تعهدات سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: همکاری در برگزاری نمایشگاه، همایش ها، نشست‌ها و کارگاه‌های مورد نظر شورای اسلامی شهر تهران، تسهیل در ارائه اطلاعات علمی و فراهم نمودن امکان دسترسی و بهره برداری از منابع علمی موجود در سازمان، ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه حفاظت، نگهداری و پردازش منابع به شورا و اسکن اسناد اهدایی از سوی شورای شهر و ارسال یک نسخه از اسناد اسکن شده به شورا از جمله مواردی است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی در قالب این تفاهم انجام خواهد داد.

عضو هیأت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورا نیز در قالب این تفاهم نامه، اسناد تاریخی موجود در کتابخانه شورا را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا خواهد کرد تا ضمن نگهداری در مخزن کتابخانه ملی، امکان استفاده پژوهشگران از این اسناد فراهم شود.

اعطا در پایان گفت: این تفاهم نامه روز یکشنبه بیستم آبان ماه سال جاری، پیش از شروع نود و نهمین جلسه رسمی شورا  با حضور اعضای شورا و خبرنگاران، توسط سرکار خانم دکتر اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و آقای مهندس محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران امضا شده و پس از سخنرانی خانم دکتر بروجردی در صحن شورا، بین طرفین تبادل خواهد شد.