شناسهٔ خبر: 151451 - سرویس سیاست
منبع: مهر

آمریکا به دنبال کودتای اقتصادی علیه ایران است

حبیب زاده معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنچه واقعیت دارد و همه جهان به آن رسیده، این است که دولت و رژیم آمریکا به دنبال یک تروریسم و کودتای اقتصادی علیه ایران است.

به گزارش «نماینده» قاسم حبیب‌زاده معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به سخنان چند روز پیش پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران و سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و توجیه تحریم های ظالمانه علیه ایران اظهارداشت: آنچه واقعیت دارد و همه جهان به آن رسیده، این است که دولت و رژیم آمریکا به دنبال یک تروریسم و کودتای اقتصادی علیه ایران است.

وی ادامه داد: دشمنی و توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی مختص دیروز و امروز نیست، آنها از روز اول با انقلاب مردم ایران به دشمنی برخاستند و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی فشار اقتصادی و تحریم را آغاز کردند.

حبیب زاده در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مجدد موضوع مذاکره آمریکا با ایران توسط وزیر خارجه این کشور و بیان اینکه این فشار های اقتصادی و تحریم ها برای کشاندن ایران پای میز مذاکره است اشاره کرد و گفت: امروز دیگر همه کشورها به این واقعیت رسیده اند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و حتی اگر با آنها به توافق برسیم مانند توافق هسته ای به عهد و پیمان خود پایبند نخواهند بود.

معاون سیاسی سازمان بسیج تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده هرکجا در مقابل آمریکا و زیاده خواهی های استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت کرده ایم، پیروزی از آن ملت ایران بوده است اما هرگاه مقابل دشمنان ضعف نشان داده ایم آنها گستاخ تر شده اند و با زیاده خواهی بیشتر به دنبال به زانو درآوردن ما بوده اند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در عرصه های مختلف از انقلاب اسلامی شکست خورده اند و به همین دلیل راهبرد جدیدی که اتخاذ کرده اند جنگ اقتصادی است، افزود: با اتحاد و همبستگی که در ملت ایران وجود دارد از این دوران و جنگ تمام عیار اقتصادی سربلند عبور خواهیم کرد.

وی هدف اتهام زنی و هجمه های دشمنان انقلاب اسلامی به سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را آسیب رساندن به موئلفه های قدرت ملی ایران دانست و گفت: آمریکایی ها از اتهام زنی و هجمه به سپاه و سپاهیان چیزی به دست نخواهند آورد و ملت ایران پشتیبان موئلفه های قدرت ملی خود از جمله فرزندانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.