شناسهٔ خبر: 151444 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

شورای پنجم بسیار زیاد به صورت حزبی رأی می‌دهد

علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه چه مقدار اعضای شورا حزبی رأِی می‌دهند، گفت: واقعیت این است که اعضای شورای پنجم خیلی زیاد حزبی رأی می‌دهند.

به گزارش «نماینده» محمد علیخانی، درباره بررسی گزینه‌های شهرداری تهران اظهار داشت: گزینه اصلی بنده آقای محسن هاشمی بود که رأی نیاورد و در بین پنج نامزد نهایی سمت شهرداری تهران قرار نگرفت ولی گزینه‌هایی که رأی لازم را کسب کردند قطعاً مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرند و یک نفر از آنها به عنوان شهردار انتخاب می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شنیده شده برخی از گزینه‌های مطرح شده پرونده‌ دارند، گفت: هنوز در مورد افراد مستندی به دست ما نرسیده است که اعلام کنیم گزینه‌ها دارای مشکلی هستند اما قطعاً در این مرحله تمرکز اعضای شورا بر روی پنج گزینه تصدی شهرداری تهران است و استعلام‌های لازم از دستگاه‌های مربوطه قبل از رأی‌گیری نهایی انجام می‌شود 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران افزود: ما به دنبال گزینه‌ای هستیم که در آینده مشکلی نداشته باشد و قطعاً کسانی که مشکل و یا شائبه‌ای داشته باشند رأی لازم را از شورا دریافت نمی‌کند.

علیخانی در پاسخ به این پرسش که اعضای شورا چه مقدار حزبی رأی می‌دهند، گفت: شورای پنجم خیلی زیاد حزبی رأی می‌دهد.

وی یادآور شد: در بین ۳۰ پیشنهاد مطرح شده برای شهرداری تهران تعدادی از آنها انصراف و در نهایت ۱۳ نفر مطرح شدند که از بین آنها اعضای شورا به پنج نفر رأی داد و در آینده نزدیک نیز شهردار تهران انتخاب می‌شود و این فرایند تفکر شورای پنجم است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره دلایل مخالفت اعضای شورای شهر به کاندیداتوری محسن هاشمی نیز گفت: بعضی از همکاران مخالف بودند که هاشمی از شورا خارج شود و دلایلی از جمله یکدستی و انسجام شورا را داشتند و در نهایت اکثریت هم به شهردار شدن هاشمی رأی ندادند.  

به گزارش خبرگزاری فارس، رسول کشت‌پور، عباس آخوندی، پیروز حناچی، تقوی‌نژاد و غلامرضا انصاری پنج گزینه تصدی شهرداری تهران هستند که یکشنبه هفته آینده برنامه‌های خود را برای شهرداری تهران اعلام می‌کنند و در نهایت در ۲۲ آبان اعضای شورا یک نفر را به عنوان شهردار تهران انتخاب خواهند کرد.