شناسهٔ خبر: 151389 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

طرح تحول سلامت به جای راهگشایی معضل آفرین شد

ذوالقدر نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه دامن زدن به گرفتاری بیماران در مراکزدرمانی با افزایش نابهنگام ارز کلید خورد،گفت: طرح تحول سلامت به جای راهگشایی معضل آفرین شد.

به گزارش «نماینده» سیده  فاطمه ذوالقدر  درباره وضعیت خدمات رسانی به بیماران  در بیمارستانهای دولتی، گفت:تأمین خدمات بهداشتی درمانی و مراقبتهای پزشکی حقی است همگانی، که در اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف شده خدمات و حمایت های لازم را برای مردم در برخورداری از تأمین اجتماعی و بیمه فراهم کند.

 نماینده  مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: شرایط اقتصادی امروز کشور و نوسانات شدید و نابهنگام قیمت ارز منجرشده است که مشکلات بخش درمان و دارو  برای خدمات رسانی  به بیماران گسترش یابد.

 ذوالقدر افزود: انتظار می رفت، طرح تحول سلامت بتواند راهگشای در فرایند درمان بیماران باشد اما هم اکنون خود به یک معضل تبدیل شد، چراکه در نبود زیرساختهای لازم، کمبود تختهای بیمارستان مکفی و پرستار، پزشک  موجبات شلوغی خدمات رسانی به بیماران در بیمارستانهای را  دولتی فراهم کرده است.

 تنگناهای  اقتصادی  مانع  مراجعه بیماران  به بیمارستانهای خصوصی

 وی ادامه داد:گرانی ها، فقر مالی و تنگناهای اقتصادی توان و امکان مراجعه به بیمارستان های خصوصی را  تنها  برای  برخی  از بیماران میسر می کند بنابراین ضرورت توسعه بیمارستان ها و درمانگاه های تخصصی بخش دولتی برای ارائه خدمات باکیفیت به بیماران و خانواده های آنها الزام آور کرده است.

 درآمد قابل توجه  بیمارستان‌ها از بیمه ها است

  ذوالقدر افزود: اما باید در نظر داشت که بخش قابل توجه ای از درآمد بیمارستان های دولتی متکی به مطالبات آنها از بیمه هاست و در شرایط عدم پرداخت به موقع مطالبات، مشکلات در خدمات رسانی و طرح های توسعه بیمارستان ها و تجهیز آنها را با مشکلات مضاعفی مواجه کرده است.
بخش قابل توجه ای از درآمد بیمارستان های دولتی متکی به مطالبات آنها از بیمه هاست

 نماینده مردم تهران در  مجلس  تصریح کرد:  بیماران به عنوان ذینفعان اصلی  بخش خدمات درمانی در معرض آسیب و  نارضایتی قرارمی گیرند و این در  حالی است که  انجام نظامند و شایسته خدمت رسانی به مردم در هر بخشی وابسته به همگرایی و تعامل و زدودن مشکل در یکایک بخش هاست که در فرایند درمان نیز لازم است.

 وی ادامه داد: این اجماع و تعامل به نحو شایسته و مطلوب در میان عوامل مختلف و ذیربط با موضوع بهداشت و درمان صورت پذیرد تا بتوانیم یاری گر بیماران در فرایند درمان باشیم و باری از دوش مشکلات و آلام آنها برداریم.

طرح تحول سلامل به جایی راهگشایی معضل آفرین شد

 عضو هیئت رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه دامن زدن  به گرفتاری بیماران در مراکزدرمانی با افزایش نابهنگام ارز کلید خورد، گفت: طرح تحول سلامل به جای راهگشایی معضل آفرین شد.