شناسهٔ خبر: 151371 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

مصرف بنزین دوباره "کارتی" می‌شود

کارت سوخت عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از احیای مجدد کارت سوخت و فراهم‌شدن سازوکارهای آن در دولت خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمد خالدی‌ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از فراهم شدن سازوکارهای به‌کارگیری مجدد "کارت هوشمند سوخت" در دولت خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه "میزان مصرف سوخت و به‌خصوص بنزین در کشور ما بسیار بالاست"، اظهار داشت: باید سازوکاری برای مهار میزان مصرف بنزین از سوی دولت و مجلس فراهم شود؛ البته باید هوشمندی‌ها و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود تا برخی متضرر نشوند.

    عضو کمیسسیون انرژی مجلس، کارت هوشمند سوخت را یکی از راهکارهای کنترل میزان مصرف بنزین و دیگر سوخت‌ها دانست و گفت: در همه کشورهای دنیا، میزان مصرف سوخت از سوی دولت‌ها کنترل می‌شود، نباید این طور باشد که هر کس به هر میزانی که دلش می‌خواهد، بنزین مصرف کند، روش فعلی در مصرف بنزین اصلاً معقول و منطقی نیست.

خالدی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح به‌کارگیری کارت هوشمند سوخت باید میزان مصرف منطقی نهادها، دستگاه‌ها و برخی افراد پیش‌بینی شود، افزود: برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه باید طوری باشد که بتوان از این طریق، هم با قاچاق سوخت مقابله کرد، هم اینکه آسیبی به مصرف عادی شهروندان وارد نشود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با تأکید بر اینکه احیای مجدد کارت هوشمند سوخت برای جلوگیری از قاچاق و مصرف بی‌رویه سوخت تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از کارت سوخت در سال 88 تجربه موفقی بوده که بستر و زمینه استفاده از آن در جامعه فراهم شده است.