شناسهٔ خبر: 151359 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

نوریان:ایران هیچ دخل و تصرفی در برجام را نمی‌پذیرد

نوریان.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ایران هیچ دخل و تصرفی در برجام را نمی پذیرد، گفت: واشنگتن می خواهد باب مذاکرات جدید با ایران را باز کند اما به نتیجه نمی رسد.

به گزارش «نماینده»، اردشیر نوریان، درباره تلاش های ایالات متحده برای دستیابی به توافق هسته ای جدید با جمهوری اسلامی ایران، گفت: واشنگتن با اعمال تحریم های ثانویه درصدد افزایش فشار اقتصادی به کشورمان بوده و از این طریق می خواهد باب مذاکرات جدید را باز کند.

یکجانبه گرایی آمریکا مخالف هر توافق جدیدی است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید در اصل جدیت آمریکا در مخالف با اصل انقلاب اسلامی ایران شک کرد، تصریح کرد: بر این اساس هر توافقی که با ایالات متحده منعقد شود محکوم به شکست خواهد بود؛ در واقع یکجانبه گرایی آمریکا سبب شده که این کشور امروزه از پیمان های مختلف بین المللی از جمله برنامه جامع اقدام مشترک خارج شود.

ایران هیچ دخل و تصرفی در برجام را نمی پذیرد

وی با بیان اینکه سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران هیچ دخل و تصرفی در برجام را نمی پذیرد، ادامه داد: بر این اساس درخواست آمریکایی ها مبنی بر دستیابی به توافق جدید با ایران با برجام دو هیچگاه محقق نخواهد شد.

سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران هیچ دخل و تصرفی در برجام را نمی پذیرد؛ بر این اساس درخواست آمریکایی ها مبنی بر دستیابی به توافق جدید با ایران با برجام دو هیچگاه محقق نخواهد شد.
 

تلاش اروپا برای سرپا نگه داشتن برجام بدون آمریکا

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن اشاره به اینکه کشورهای مختلفی در برجام حضور دارند و آمریکا فقط یکی از این کشورها محسوب میشد، اظهار کرد: بنابراین مهم مشاهده می شود که اروپایی ها درصدد ایجاد سازوکار مالی مستقل از آمریکا هستند تا بتوانند برجام را سرپا نگه دارند.

نوریان اعتقاد دارد البته نباید فراموش کرد که توان اروپایی ها خیلی ظرفیت زیادی برای مقابله با یکجانبه گرایی های ایالات متحده ندارند اما درحد ظرفیت ها اقداماتی را آغاز کرده اند.

شیطنت برخی کشورهای برای ایجاد اختلاف بین ایران و اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون شاهد شیطنت هایی از سوی برخی کشورهای اروپایی از جمله دانمارک و برخی کشورهای منطقه برای ایجاد خلل در ارتباط بین ایران و اروپا هستیم، خاطرنشان کرد: در واقع دولتمردان آمریکا از هر ظرفیتی برای از بین بردن برجام و طرح موضوع توافق جدید استفاده می کنند و می خواهند به منافع بیشتری دست یابند.