شناسهٔ خبر: 151336 - سرویس پارلمان شهری
منبع: پارس

شهرداری تهران جای نیروهای ورشکسته و ناکارآمد نیست

سیدمهدی هاشمی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم تصریح کرد: با تفکر و اخلاقی که آخوندی دارد فکر نمی‌کنم شورای شهر تهران بتواند با او برنامه‌ها و امور شهر را به پیش ببرد؛ شهرداری تهران هم جای نیروهای ورشکسته و ناکارآمد نیست.

به گزارش«نماینده»، سید مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم درباره حضور عباس آخوندی در فهرست کاندیداهای شهرداری تهران، گفت: کارنامه و عملکرد او مشخص و مشهود است.

وی در جایگاه دولت که از امکانات و اختیارات لازم برخوردار بود و تا حدودی هم می‌توانست سلیقه‌های شخصی خود را اعمال کند نتوانست موفق ظاهر شود از این رو چگونه می‌خواهد سازمان و تشکیلاتی که به صورت مستقیم و در خط مقدم، خدمت‌رسانی به مردم قرار دارد را مدیریت کند.

وی افزود: از سوی دیگر، ۲۱ عضو شورای شهر هریک مطالبات و خواسته‌هایی دارند، چگونه می‌خواهد به خواسته‌های آن‌ها پاسخ دهد؛ آخوندی نتوانست به رئیس‌جمهور پاسخ و انتظارات او را برآورده کند، چگونه می‌خواهد به اعضای شورای شهر تهران پاسخ دهد؟!

نماینده سابق مجلس به انتقاد از روحیه و نحوه مدیریت عباس آخوندی پرداخت و تصریح کرد: او مردمی نیست و با اشخاص و افراد متکبرانه برخورد می‌کند. این در حالی است، فردی که می‌خواهد در مسند شهرداری تهران قرار گیرد باید مردمی، توانمند و پرکار باشد و او هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها را ندارد.

هاشمی در پاسخ به این سؤال «چرا مسئولان سابق که در دوره تصدی آن‌ها شاهد بروز مشکلات و ناکارآمدهای بودیم، به جای پاسخگویی در حیات امن قرار می‌گیرند و به دنبال مسئولیت جدید هستند؟»، اظهار داشت: ناکارآمدی آخوندی برای همگان اثبات شده است اما در جایگاه شهرداری تهران به چه منفعتی خواهد رسید که به صورت جدی آن را دنبال می‌کند خود جای ابهام و اما و اگر دارد.

وی اضافه کرد: افکار عمومی، رسانه‌های داخلی و حتی رسانه‌های همفکر با دولت از عملکرد آخوندی در وزارت راه گلایه دارند اما شاهد و ناظر آن هستیم که رسانه‌های خارجی و معاند از او حمایت می‌کنند!

رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم می‌گوید: با تفکر و اخلاقی که آخوندی دارد فکر نمی‌کنم شورای شهر تهران بتواند با او برنامه‌ها و امور شهر را به پیش ببرد؛ شهرداری تهران هم جای نیروهای ورشکسته و ناکارآمد نیست. متأسفانه شاهدیم افرادی که ناکارآمد بوند در مناصب بالای شهرداری قرار گرفته‌اند و هم اکنون مشغول به فعالیت هستند، نباید شورای شهر پیش از این اجازه دهد این افراد در مدیریت شهری صاحب کرسی و موقعیت شوند.

هاشمی با تاکید اینکه مدیریت شهری نباید به پاتوق سیاسی افراد ناکارآمد تبدیل شود، اظهار داشت: افرادی باید در آنجا حضور پیدا کنند که از جان و دل برای مردم خدمت کنند، فعالیت سیاسی در شهرداری اصلاً جواب نمی‌دهد، بنابراین شهرداری تهران نیاز به فردی فراجناحی و پرانرژی دارد.

وی در پاسخ به این سؤال «آیا انتخاب سومین شهردار تأثیری در انتخابات آینده شورای تهران نخواهد گذاشت؟»، گفت: حتماً بی‌تأثیر نیست. بخشی از امور دست خود اعضاء شورا است و بخش دیگر هم در اختیار آن‌ها نیست. بالاخره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سوی مجلس مطرح و به تصویب رسید، اگر تصویب نمی‌شد وضعیت موجود شهر با مدیریت «افشانی» استمرار داشت اما این دلیل نمی‌شود تا شورا تصمیمات درست و اصولی اتخاذ نکند و از سوی دیگر هم مدیریت کنونی شهر باید به قانون تمکین کند؛ حتماً اقدامات و تصمیمات آن‌ها می‌تواند تأثیر مثبت یا منفی در انتخابات آینده داشته باشد.