شناسهٔ خبر: 151323 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

۴۷ هزار متر باغ به سرانه فضای سبز عمومی شهر تهران اضافه شد

نوری عضو شورای شهر تهران از تملک و تهاتر ۵ باغ و اضافه شدن ۴۷ هزار متر به باغات و فضای سبز عمومی شهر تهران خبر داد.

به گزارش«نماینده»، زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران،ضمن تشکر از پیگیری‌های کمیسیون ماده ۷قانون حفظ و گسترش باغات برای بررسی فوری پرونده‌های ارجاع داده شده به کمیسیون وتلاش مناطق و مرکز برای نگهداری و حفاظت ریه‌های تنفسی شهر، از تملک و تهاتر پنج باغ و اضافه شدن ۴۷ هزار متر به باغات و فضای سبز عمومی شهر تهران در نتیجه فعالیت‌های این کمیسیون،خبر داد.

وی با اشاره به یکی از تبصره‌های بودجه سال ۹۷ که طی آن مقرر شد عوارض حاصل از ماده ۷قانون حفاظت و گسترش فضای سبز و باغات،صرف خرید و تملک باغ شود،گفت: تا اول آبان‌ماه ۱۳۹۷مبلغ ۱۰۶میلیارد تومان از آرای جرایم قطع اشجار صادر شده که بیشترین فراوانی آن در منطقه ۱ معادل ۵۲درصد،منطقه ۴، ۱۱درصد،منطقه ۲۱، ۹درصد، منطقه ۱۴، ۷.۷درصد،منطقه ۲، ۵.۱درصد،منطقه ۳، ۳.۵درصد،جمعا معادل ۸۸.۳ درصد بوده است.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: ۴۶درصد این درآمد معادل ۴۸.۳میلیارد تومان وصول شده که در پی آن در سه منطقه ۱۰،۸،۷ سه باغ خصوصی هوفر،سازور. و باغ نظر جمعا به مساحت ١٠ هزار و ٣٥٢ متر مربع تملک شد و باغ عبقری و باغ وثوق الدوله در مناطق ۲و ٥ به مساحت ٣٧ هزار متر مربع تهاتر و جمعا بیش از ۴۷هزار متر مربع به فضای سبز عمومی شهر تهران اضافه شد.