شناسهٔ خبر: 151300 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

دریافتی کارمندان دولت با تورم متناسب نیست

بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دریافتی کارمندان دولت و معلمان با تورم افسارگسیخته موجود در بازار متناسب نیست و حقوق کارمندان و فرهنگیان باید افزایش یابد.

به گزارش «نماینده» صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، ‌ اظهار داشت: نوسانات بازار ارز در ماه‌های اخیر باعث از بین رفتن ثبات در بازار و افزایش قیمت کالاهای مصرفی شده است، تا جایی که برخی از کالاها تورم بالاتر از ۱۰۰ درصد را نیز تجربه کردند.

وی افزود: تورم و افزایش قیمت‌ها همواره اقشار مختلف جامعه به ویژه کارکنان و کارمندان دولت و معلمان را تحت فشار قرار داده و با مشکلات معیشتی مواجه کرده است. متاسفانه در شرایط فعلی شاهد کاهش محسوس قدرت خرید این قشر زحمتکش هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم افزایش مجدد حقوق کارمندان دولت و فرهنگیان در سال‌جاری، ‌تصریح کرد: برای حمایت از کارمندان دولت و معلمان و افزایش قدرت خرید این قشر افزایش حقوق آنان اجتناب ناپذیر است و دولت باید در اسرع وقت در این خصوص اقدام کند.

وی به آمادگی مجلس برای حمایت از هرگونه اقدام دولت در این خصوص اشاره و عنوان کرد: دستمزدهای کارگران، کارمندان، فرهنگیان، دانشگاهیان و بازنشستگان به هیچ عنوان با تورم موجود در بازار متناسب نیست و دولت برای حمایت از اقشار تحت فشار جامعه باید تصمیم‌گیری و اقدام عاجل کند؛ لذا هرگونه تعلل دولت برای مجلس قابل پذیرش نیست.