شناسهٔ خبر: 150824 - سرویس پارلمان شهری
منبع: مهر

افشانی گفته در صورت شفاف‌سازی قانون، حتی یک ساعت خلاف آن عمل نمی کند

محسن هاشمی رئیس شورای شهرتهران گفت: شهردار تهران جلسه‌ای با وزیر کشور داشت و درخواست کرد که هر چه زودتر تکلیف این موضوع روشن شود و اعلام کرد که در صورت شفاف‌سازی قانون، حتی یک ساعت خلاف آن عمل نخواهد کرد.

به گزارش«نماینده»، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امروز به دعوت سازمان پدافند غیرعامل در جلسه‌ای با حضور رؤسای شوراهای کشور حضور خواهم داشت، گفت: به این دلیل امکان اداره جلسه امروز میسر نبود و نایب رئیس مدیریت جلسه شورا را بر عهده خواهد داشت.

وی در خصوص جزئیات جلسه هم‌اندیشی نیز توضیح داد: امروز تقریباً همه اعضای شورای شهر صحبت کردند و آقای افشانی نیز نیم ساعتی صحبت کرد برای همین جلسه هم‌اندیشی طولانی شد وگرنه این جلسه با سایر جلسات هم‌اندیشی فرقی نداشت.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده، انتصابات اخیر بود که بعضی از اعضا در خصوص آن نظراتی داشتند و صحبت کردند. همچنین مواردی در خصوص دیدار امشب نمایندگان تهران با اعضای شورا مطرح شد که موضوع قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مطرح بود و اینکه در این جلسه چه موضوعاتی مطرح شود، چگونه به سمت استفساریه برویم و آیا استفساریه به نتیجه خواهد رسید؟

هاشمی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اینکه چرا تصمیم‌گیری در مورد شهردار تهران به این اندازه به طول انجامیده است؟ گفت: روز گذشته من، آقایان الویری و لاهوتی رئیس فراکسیون شهری جلسه‌ای با معاون جدید عمرانی وزیر کشور داشتیم که در آن جلسه دیوان محاسبات اداری اعلام کرده که شهرداران شامل حال این قانون خواهند شد اما هنوز معاونت حقوقی ریاست جمهوری پاسخ خود را به صورت کتبی ارائه نکرده است.

وی افزود: بنابراین درخواست شد که این هفته نظر قطعی اعلام شود. همچنین شهردار تهران جلسه‌ای با وزیر کشور داشت و درخواست کرد که هر چه زودتر تکلیف این موضوع روشن شود و اعلام کرد که در صورت شفاف‌سازی قانون، حتی یک ساعت خلاف آن عمل نخواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه موضوع تغییرات در شهرداری نیز مطرح شد، خاطرنشان کرد: شهردار تهران اعلام کرد در برخی از موضوعات، اختلاف‌نظراتی با آقای میرزایی داشتند که ممکن است در روند بررسی برنامه پنج ساله نیز کار به درستی انجام نشود. در این جلسه افشانی تأکید کرد اجازه تضعیف شهرداری را نمی‌دهد و نمی‌گذارد به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده، شهرداری دچار بلبشو شود، تا لحظه آخر قاطعانه عمل خواهد کرد، بر پای تصمیم‌گیری‌های خود خواهد ایستاد و اگر صلاح بداند بر اساس اختیارات خود، تغییرات را انجام می‌دهد.