شناسهٔ خبر: 150738 - سرویس سیاست
منبع: مهر

حزب کارگزاران اصراری بر شهرداری محسن هاشمی ندارد

محسن هاشمی/2 عضو هیئت رئیسه حزب کارگزاران سازندگی گفت: حزب کارگزاران، اصراری بر شهردار شدن محسن هاشمی ندارد و مساله انتخاب شهردار تهران را به شورای شهر واگذار کرده است.

به گزارش «نماینده»، علی جمالی عضو هیئت رئیسه حزب کارگزاران سازندگی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حزب کارگزاران بار دیگر از شهردارشدن محسن هاشمی حمایت خواهد کرد اظهار داشت: حزب کارگزاران، اصراری بر شهردارشدن محسن هاشمی ندارد؛ ما مساله انتخاب شهردار را به خود شورای شهر واگذار کرده ایم.  

وی افزود: شورای شهر تهران یک مرتبه نظرش را اعلام کرد و گفت ترجیح می دهد که محسن هاشمی در جایگاه ریاست شورا باقی بماند و به نظر می رسد اصرار بیش از حد حزب کارگزاران و خود محسن هاشمی برای اعلام کاندیداتوری شهرداری، به صلاح نباشد مگر اینکه خود شورای شهر برای بازگشت از موضع خود، پا پیش بگذارد.  

جمالی در پاسخ به این سوال که آیا حزب کارگزاران برای معرفی شهردار بعدی، با دو حزب «اتحاد ملت» و «اعتماد ملی» رایزنی کرده است گفت: گفتگوهای مختصری انجام شده اما به طور رسمی هنوز اتفاقی صورت نگرفته است چون آقای افشانی، همچنان شهردار است.

شایان ذکر است؛ امروز محسن هاشمی طی اظهاراتی، تلویحا آمادگی خود برای کاندیداتوری شهرداری تهران را مطرح کر و گفت: «بخشی از اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند شهردار شدنم باعث از هم پاشیدگی شورای شهر می‌شود اما برای ریاست شورا جایگزین هست.»  

پس از استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران، حزب کارگزاران سازندگی از شهرداری محسن هاشمی حمایت کرد اما با مخالفت جدی حزب اتحاد ملت مواجه شد.