شناسهٔ خبر: 150727 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

پرونده الکترونیک سلامت کلید کاهش هزینه های سلامت

عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه افراط در انجام فرآیندهای تشخیصی گران‌قیمت و خدمات پاراکلینیکی موجب شده هزینه‌های هنگفتی به نظام سلامت کشور تحمیل شود.

به گزارش «نماینده» عباسعلی پوربافرانی، در رابطه با افزایش هزینه ‌های نظام سلامت با آزمایش‌های غیر ضروری گفت: متاسفانه افراط در انجام فرآیندهای تشخیصی گران‌قیمت و خدمات پاراکلینیکی  موجب شده هزینه‌های هنگفتی به نظام سلامت کشور تحمیل شود.

افزایش نظارت بر تجویز آزمایش‌های گران‌ قیمت

نماینده مردم نایین، خور، بیابانک در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های معاون درمان وزارت بهداشت مبتنی بر تدوین و ابلاغ استاندارد و راهنمای بالینی کنترل هزینه‌های اضافی در نظام سلامت در حوزه آزمایشگاه‌ها و نظارت بر تجویز آزمایش‌های گران‌ قیمت اظهار کرد: افزایش نظارت بر تجویز آزمایش‌ها و خدمات پاراکلینیکی  هزینه‌های غیر ضروری نظام سلامتی کشور را کاهش می‌دهد و در خصوص تجهیز آزمایشگاه‌ها نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر اجرای پرونده الکترونیک بر کاهش آزمایش‌ها غیر ضروری و خدمات پاراکلینیکی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات کشور در رابطه با سلامت و امور پزشکی با عملیاتی شدن پرونده الکترونیک سلامت  در پاراکلینیک ها در مصرف دارو صرفه جویی می شود، ضمن اینکه یکی از مزایای پرونده سلامت الکترونیک این است که در هر نقطه از کشور قابل دسترسی است و سوابق بیماری در ارائه خدمات سلامت به بیماران نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

اجرای کامل پرونده الکترونیک سلامت تا پایان سال

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با مراجعه به پرونده الکترونیک سلامت و مشاهده سوابق پزشکی و درمانی بیمار از انجام آزمایش‌های تکراری و خدمات اضافی پاراکلینیکی جلوگیری می‌شود. که این امر هم به نفع نظام سلامت بوده و هم به تشخیص بهتر بیماری کمک خواهد کرد. برای اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت نیاز به تکمیل و تقویت برخی از زیر ساخت‌ها داریم و امیدواریم این فرآیند تا انتهای همین سال انجام شده و این طرح به صورت کامل اجرایی شود.