شناسهٔ خبر: 150712 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

نمره سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۵ از ۲۰ است

شریعت نژاد نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نمره سازمان میراث فرهنگی وگردشگری از ۲۰ نمره ۵ است،گفت: استعدادیابی درصنعت گردشگری مازندران زیرصفراست.

به گزارش «نماینده» شمس الله شریعت نژاد درباره حال و روز صنعت گردشگری در استان مازندران، گفت: عملکرد سازمان میراث فرهنگی در استان مازندران قابل اندازه گیری نیست و نمی‌توان امتیازی برای این سازمان در توسعه صنعت گردشگری درنظرگرفت زیرا عملکرد سازمان میراث فرهنگی وگردشگری بسیار ضعیف است.

  وزارتخانه نبودن عامل اساسی عملکرد ضعیف سازمان میراث  فرهنگی و گردشگری

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایل عملکرد بسیار ضعیف سازمان میراث وفرهنگی وگردشگری این است که این سازمان وزارتخانه نیست که پاسخگو باشد زیرا زمانی که سازمان میراث فرهنگی  وگردشگری تبدیل به وزارتخانه شود به نوعی مجبور است  پاسخگوی  اقداماتش باشد.

سازمان میراث فرهنگی وگردشگری فاقد کارآیی  است

 شریعت نژاد افزود: سازمان میراث فرهنگی وگردشگری عملا هیچ  کارآیی ندارد  بطور  مثال در طی ۱۵ سال گذشته حتی  یک پارک نیز به بر میزان پارک‌های استان مازندران افزوده نشده است تا مردم بتوانند ازجاذبه‌های خدادادی شمال کشوراستفاده بهینه کنند.

 وی ادامه داد: هیچ انضباطی برای اینکه  افراد بتوانند از طبیعت ناب گردشگری شمال استفاده بهینه کنند، وجود ندارد واین در  حالی است که می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی و اقتصادی سرمایه گذاری  توسعه محور  در صنعت گردشگری شمال کشور  را رقم زد.

 نماینده  مردم تنکابن در مجلس افزود: صنعت گردشگری، صنعتی مولد است که می‌تواند درآمدهای اقتصادی پایداری را برای شمال کشور ایجاد کند اما متاسفانه از این موهبتهای الهی استفاده کاربردی مناسبی  نمی‌شود بلکه  متاسفانه  تنها شاهد  هجوم حجم بالایی زباله در شمال کشور هستیم.

نمره سازمان میراث فرهنگی وگردشگری از ۲۰ نمره ۵ است

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه نمره سازمان میراث فرهنگی وگردشگری از ۲۰ نمره ۵ است یادآورشد: استعدادیابی در صنعت گردشگری مازندران زیر صفر است.