شناسهٔ خبر: 150701 - سرویس سیاست
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ محدودیتی برای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی نداریم

همتی رئیس کل بانک مرکزی گفت: ارز وسکه محصول خوبی برای سرمایه گذاری نیستند و از ریسک بالایی برخوردارند

به گزارش «نماینده»، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بحث دارو و تجهیزات پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. ما به مردم این اطمینان را می دهیم که بانک مرکزی تمام قد پشت این قضیه است و از آن حمایت می کند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از اول سال تاکنون حدود ۳ میلیارد دلار برای دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده‌ایم، افزود: آن چیزی که دولت بر ما تکلیف کرده در اولویت قرار دادن دارو و تجهیزات پزشکی نسبت به سایر موضوعات است.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی نداریم، گفت: در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره مشکلات داروسازها و کسانی که می خواهند مواد اولیه دارو را بخرند صحبت کردیم و مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سیستم بانکی ارز مورد نیاز آنها را تامین کند.

همتی با اشاره به سیاستهای بانک مرکزی در خصوص تنظیم بازار نیز گفت: ترجیح می‌دهم در خصوص بازار کمتر صحبت کنم و بیشتر عمل کنم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ارز وسکه محصول خوبی برای سرمایه گذاری نیستند و از ریسک بالایی برخوردارند، اظهار کرد: مردم به ابزارها و محصولات دیگربرای سرمایه گذاری توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی به دنبال ایجاد تعادل در بازار است، گفت: ثبات بازار ارز برای اقتصاد کشور مهم است و تمام تلاشمان را برای این موضوع به کار خواهیم گرفت.