شناسهٔ خبر: 150680 - سرویس مجلس
منبع: میزان

طرح تازه نمایندگان برای آرایش جدید فراکسیون‌های مجلس

پاپی زاده نائب رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به طرح «الحاق یک ماده به ماده ۷۲ مکرر آیین‌نامه داخلی مجلس»گفت: به واسطه این طرح هر نماینده باید تنها در یک فراکسیون سیاسی عضو شود.

به گزارش «نماینده» عباس پاپی‌زاده، اظهار کرد: اخیرا در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس، طرحی با عنوان «الحاق یک ماده به ماده ۷۲ مکرر آیین‌نامه داخلی مجلس» پیشنهاد شده که به واسطه آن، فراکسیون‌های سیاسی حداقل با عضویت ۷۰ تن از نمایندگان تشکیل شوند و یک نماینده هم‌زمان نتواند در ۲ فراکسیون سیاسی عضو شود.

پاپی‌زاده با بیان اینکه عضویت هر نماینده در یک فراکسیون سیاسی برای این است که سوگیری سیاسی نمایندگان برای مردم شفاف شود، افزود: این اتفاق حرکت خوبی به سوی تحزب و حزبگرایی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پس از اینکه آیین‌نامه به این صورت اصلاح شود، هر فردی که می‌خواهد برای کاندیدا شدن مجلس برنامه‌ریزی کند می‌داند که باید حتما سوگیری سیاسی خود را در مجلس مشخص کند؛ بعضا شاهد هستیم که افراد با یک گرایش سیاسی در انتخابات حضور می‌یابند، اما عملکرد و سوگیری آن‌ها در مجلس با آنچه که در برنامه‌های خود در زمان انتخابات ارائه کرده‌اند، متفاوت است.

نائب رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: طرح «الحاق یک ماده به ماده ۷۲ مکرر آیین‌نامه داخلی مجلس» گامی در جهت شفافسازی آرا و نظرات نمایندگان است. همچنین طرح مذکور در این جهت است که فراکسیون‌ها از پشتوانه حداقل ۷۰ نماینده برخوردار باشد، نه اینکه یک فراکسیون با ۲۰ الی ۳۰ نماینده هم امکان شکل‌گیری داشته باشد.