شناسهٔ خبر: 150646 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

نرخ بلیط هواپیما باید حداقل ۲۵ درصد کاهش یابد

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از برگزاری نشست ویژه اعضای این کمیسیون با دکتر لاریجانی رئیس مجلس در هفته آتی خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نرخ کنونی بلیط پروازهای هوایی داخلی و خارجی در کشور، گفت: مسئولان سازمان هواپیمایی بارها اعلام کرده بودند که نرخ بلیط هواپیما از مهر ماه با پایین آمدن حجم مسافران، کاهش خواهد یافت، اما هنوز این مسئله کاملا محقق نشده است، البته آن ها علت اصلی افزایش قیمت ها را نقش ۵۰ درصدی تشدید نرخ ارز اعلام میکردند.

مردم به علت نرخ بالا توان استفاده از پروازهای هوایی را ندارند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در چند روز اخیر شاهد کاهش قیمت ارز بوده ایم، حال انتظار می رود که نرخ بلیط هواپیما نیز تقلیل یابد، زیرا در صورت بالا بودن قیمت بلیط هواپیما، مردم توان استفاده از پروازهای هوایی را نخواهد داشت.

نرخ بلیط هواپیما باید حداقل ۲۵ درصد کاهش یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر کاهش حداقل ۲۵ درصدی نرخ بلیط هواپیما، گفت: در شرایط کنونی با توجه به کاهش میزان مسافرت ها و پایین آمدن نرخ ارز، قیمت بلیط هواپیما باید کاهش معناداری را تجربه کند.

نخستین متضرر بالا بودن نرخ بلیط هواپیما، ایرلاین ها هستند/ با شرایط کنونی شرکت های هوایی زمین می خورند

وی با بیان اینکه نخستین متضرر بالا بودن نرخ بلیط هواپیما، ایرلاین ها هستند، تصریح کرد: قطعا با بالا بودن نرخ بلیط و نبود مشتری، شرکت های هوایی به زمین می خورند. از طرف دیگر با این شرایط، آمار گردشگری نیز کاهش محسوسی خواهد یافت.

نشست ویژه کمیسیون عمران با رئیس مجلس در هفته آتی/بررسی مشکلات ایرلاین ها دستور کار جلسه

رئیس کمیسیون عمران مجلس از برگزاری نشست ویژه کمیسیون عمران مجلس با دکتر علی لاریجانی رئیس قوه مقننه خبر داد و گفت: این نشست در هفته آینده با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی و مسئولان ایرلاین ها برگزار خواهد شد تا در این نشست تمام مشکلات و دغدغه های صنعت هوانوردی کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.