شناسهٔ خبر: 150619 - سرویس سیاست

گزارش اختصاصی«نماینده» از یک انتصاب سفارشی برای بخشدار زن «ری»

حاشیه های یک انتصاب

بخشداری ری "فاطمه فکوریان" برای استخدام به نامه نگاری هایی خطاب به مسئولان وقت دولت یازدهم روی آورد وسر انجام در سال جاری حکم بخشدار مرکزی شهرستان ری برای وی صادر شد.

«نماینده»- ۷ خرداد  ماه سال جاری بخشدار جدید ری آغاز به کار کرد؛ فاطمه فکوریان "بخشدار جدید بخش مرکزی شهرستان ری" که پیش از این مشاور و مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری بود بر کرسی بخشداری ری تکیه زد.

البته به سادگی در این جایگاه قرار نگرفت چرا که هیچ رابطه استخدامی با وزارت کشور و یا استانداری تهران نداشت و "فکوریان" برای استخدام به نامه نگاری هایی خطاب به مسئولان وقت دولت یازدهم روی آورد وسر انجام در سال جاری حکم بخشدار مرکزی ری برای وی صادر شد.

*ماجرا از کجا آغاز شد؟

فاطمه فکوریان سوم اسفند ماه سال ۹۵ با ارسال نامه ای خطاب به مرتضی بانک "معاون نهاد ریاست جمهوری در دولت یازدهم" ضمن معرفی خود از عدم استخدامش در دولت گلایه کرد و از «بانک» درخواست کرد پیگیری هایی جهت تثبیت وضعیت شغلی و جذب او در استانداری تهران یا وزارت کشور انجام دهد.

نامه "فکوریان" به معاون وقت نهاد ریاست جمهوری

در بخش پایانی این نامه، فکوریان به «دستور محمد رضا عارف رئیس مجمع نمایندگان تهران» برای حل مشکل استخدام خود نیز اشاره کرد؛ دستوری که منجر به نتیجه نشد.

نامه فکوریان از پاستور به خیابان فاطمی فرستاده شد و از  ناصریان "معاون وزیر کشور" خواسته شد، پیگیری های لازم انجام شود.

متن نامه به ناصریان در وزارت کشور

انتخابات سال ۹۶ برگزار شد و باردیگر با رای مردم حسن روحانی سکاندار پاستور شد و پس از سفارش و لابی هایی که پشت صحنه صورت گرفت "فکوریان" که قبل از این نگران استخدامش در دولت بود با خیال راحت راهی ری شد تا به مدت چهار سال مسئولیت بخشداری را برعهده گیرد.