شناسهٔ خبر: 150384 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

اسماعیلی:ارزش پول ملی تقویت شود

علی اسماعیلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از کاهش ارزش پس اندازهای مردم انتقادکرد

به گزارش «نماینده»، علی اسماعیلی  با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات در بازار ارز، گفت:باید پذیرفت علاوه بر اعمال سیاست های اقتصادی برای جلوگیری از تلاطم های اقتصادی باید مردم جامعه نیز همکاری کنند بطور مثال در شرایط محدودیت ارزی، تقاضای کاذب برای خرید ارز وجود نداشته باشند.  

پس اندازهای خرد تبدیل به ارز یا طلا شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:از زمانی که روند صعودی قیمت ارز آغاز شد فضاسازی سوداگران باعث شدند بخشی از مردم حتی پس اندازهای خرد را تبدیل به ارز یا طلا کنند اما بخشی از مردم در راستای تعامل با دولت و جلوگیری از آشفتگی اقتصادی وارد بازی سودگران نشدند.

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:متاسفانه روند افزایش قیمت دلار ادامه دار شده و از ارزش پس اندازهای مردمی که وارد بازی سوداگران نشدند، کاسته می شود.   

جلوگیری ازکاهش ارزش پول ملی ضرورت دارد

اسماعیلی در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:باید تدابیری اتخاذ شود که حداقل بخشی از زیان اشخاصی که از ارزش پس اندازهای آنها کم شده است، جبران شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت باید دولت با تقویت پول ملی و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی مانع از این شود که انگیزه پس انداز گرفته شود.