شناسهٔ خبر: 150038 - سرویس سیاست
منبع: فارس

داشتن خط قرمز در برخورد با مفاسد یعنی فداکردن یک ملت برای یک فرد

علیرضا آوایی-وزیر دادگستری وزیر دادگستری با بیان اینکه داشتن داشتن خط قرمز در برخورد با مفاسد یعنی فداکردن یک ملت برای یک فرد، گفت: وجود خط قرمز در برخورد با مفاسد برای کشور، برای مردم و برای نظام جز ضرر نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده» سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری  در پاسخ به این سؤال که آیا دولت در برخورد با فساد خط قرمز دارد؟ یعنی اگر از خود مسئولان و مدیران دولتی خلافی صورت گیرد، پیگیری لازم به عمل خواهد آمد؟ اظهارداشت:‌ اولاً برخورد با این موارد و بحث مفاسد در قوه قضائیه اتفاق می‌افتد و یک بخشی هم که مربوط به سازمان تعزیرات می‌شود سازمان تعزیرات این کار را انجام می‌دهد.

وی تصریح‌کرد:‌ من برداشت خود را می‌گویم و آن اینکه داشتن خط قرمز در برخورد با مفاسد برای کشور، برای مردم و برای نظام جز ضرر نخواهد داشت.

وزیر دادگستری با طرح این سؤال که خط قرمز یعنی چه؟ افزود: خط قرمز یعنی اینکه مثلاً اگر ما در مجموعه ای کار می‌کنیم کسی از دوستان یا همکاران ما در بخش های مختلف حکومت، قوه مجریه قوه قضائیه و قوه مقننه حدود قانونی را شکست یا خیانتی کرد به او بگوییم چون تو با ما رفیقی یا همشهری هستیم و یا در این نظام یک خدمتی کرده‌ای اجالتاً شما استثنا هستید و من  فکر می‌کنم این جزو بزرگترین خیانت‌هایی است که می‌تواند باشد و یعنی فداکردن یک کشور، یک ملت و یک اعتقاد  برای یک فرد.

آوایی در پایان خاطرنشان کرد:‌ من تا الان که مشی‌ام این نبوده و هرجا بودم سعی کردم بیشتر به قانون فکر کنم تا این موارد.