شناسهٔ خبر: 150014 - سرویس جامعه

بررسی دلایل عدم تخصیص اعتبارات شیر مدارس در تحقیق و تفحص از هدفمندی یارانه‌ها

کوچکی نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه باید از محل هدفمندی یارانه‌ها اعتبارات لازم برای توزیع شیر مدارس اختصاص داده شود، گفت: در تحقیق و تفحص از هدفمندی یارانه‌ها علت عدم تخصیص یارانه شیر مدارس بررسی خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه ردیف بودجه ویژه‌ای برای توزیع شیر مدارس در قانون بودجه سنواتی درنظر گرفته می‌شود، گفت: از محل هدفمندی یارانه‌ها اعتبارات لازم برای توزیع شیر مدارس اختصاص داده می‌شود.

در تحقیق و تفحص از هدفمندی یارانه‌ها علت عدم تخصیص اعتبارات شیر مدارس بررسی می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه علت عدم تخصیص اعتبارات لازم برای توزیع شیر مدارس در سال گذشته چه بود، توضیح داد: در تحقیق و تفحص از هدفمندی یارانه‌ها میزان تخصیص اعتبارات شیر مدارس و علت عدم تخصیص آن به صورت کامل بررسی می‌شود.

با توجه به گرانی لبنیات در روزهای اخیر و حذف این کالا از سبد خوراکی خانواده‌ها توزیع شیر میان دانش‌آموزان یکی از الزامات و اولویت‌هاست
وی بیان کرد: با توجه به گرانی لبنیات در روزهای اخیر و حذف این کالا از سبد خوراکی خانواده‌ها توزیع شیر میان دانش‌آموزان یکی از الزامات و اولویت‌هاست. یکی از نیازهای ضروری دانش‌آموزان با توجه به شرایط جسمی و سنی آنها مصرف شیر و محصولات لبنی است که بخشی از این نیاز باید در مدارس تامین شود.

تنگناهای مالی دولت نمی‌تواند توجیه مناسبی برای عدم تخصیص اعتبارات لازم برای توزیع شیر باشد

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تنگناهای مالی دولت نمی‌تواند توجیه مناسبی برای عدم تخصیص اعتبارات لازم برای توزیع شیر باشد، اظهار کرد: علیرغم آنکه شیر مدارس دارای مصوبه است و منابع تأمین دارد اما اعتبارات تخصیص داده نمی‌شود. تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش باید اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

کوچکی نژاد ادامه داد: در کلانشهرهایی مانند تهران آلودگی هوا در اواسط زمستان یکی از معضلات شهری محسوب می‌شود بنابراین با توزیع شیر می‌توان بخشی از صدمات وارده به دانش‌آموزان را جبران کرد.

چرا توزیع شیر مدارس که جزء برنامه‌های سالانه است، هر سال باید دچار بی‌برنامگی شود؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا توزیع شیر در مدارس که جزء برنامه‌های سالانه و با سابقه آموزش و پرورش است، هر سال باید دچار بی‌برنامگی شود، یادآور شد: توزیع شیر در مدارس سلیقه‌ای نیست بنابراین نباید دچار نوسان شود؛ پیگیری برای تخصیص اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه، امری ضروری و است.