شناسهٔ خبر: 149994 - سرویس پارلمان شهری
منبع: ایسنا

تلاش برای تبدیل تهران به مقصد مهم گردشگری کشور

حق شناس 43 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان شهر تهران برای رونق گردشگری افزود: تلاش خواهیم کرد تهران را از یک معبر و مسیر جذب گردشگر به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل کنیم.

به گزارش «نماینده» محمدجواد حق‌شناس در نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که به عنوان مهمان ویژه در این جلسه حضور پیدا کرده بود ضمن قدردانی از شورای عالی استان‌ها به دلیل توجه به امر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در روزگاری که کشور ما در معرض ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌های دشمن بزرگ و یاران  آن در منطقه قرار گرفته است، همه باید تلاش کنیم از این معبر سخت با آرامش، تلاش و کوشش و امید عبور کنیم.

وی افزود: بی تردید برای عبور از این گذر سخت باید عقلانیت، تدبیر، اندیشه درست و کوشش فراوان را به عنوان یک راهکار پیش‌روی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: تشکیل شوراها یکی از تاکیدات و تلاش‌های آیت الله طالقانی بود که در قانون اساسی گنجانده شد و این مجموعه ارزشمند به نوعی مرجع امید بیش از ۱۲۰ هزار نفر از منتخبان ملت در شوراها شده‌اند. به این ترتیب در این موضوع می‌توان نماد خرد جمعی مردم این سرزمین را مشاهده کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اهمیت موضوع گردشگری و میراث فرهنگی تاکید کرد: در دوره تحریم یکی از حوزه‌های جدی که می‌تواند در حل و فصل بخش زیادی از موضوع اشتغال و همچنین درآمدزایی برای کشور نقش آفرین باشد، همین حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است. این حوزه در عین حال بدون تکیه بر دلارهای نفتی خودش منبع بزرگی برای تامین نیازهای کشور است. قطعا به این مهم در دولت نیز توجه شده و هنگامی که ما مشکلات جدی برای صادرات نفت داریم تقویت حوزه گردشگری و صنایع دستی علاوه بر تامین اشتغال منبعی برای ارزآوری خواهد بود.

وی ادامه داد: تهران خود را آماده می‌کند تا به جای اینکه معبر و مسیر جذب گردشگر باشد، تبدیل به مقصد مهمی برای گردشگری شود. این شهر ظرفیت‌های بزرگ و ارزشمندی برای گردشگری دارد و می‌تواند در حوزه‌هایی همچون توریسم درمانی و سلامت و ... یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری داخلی و خارجی باشد.

حق‌شناس تاکید کرد: شورای شهر تهران با توجه به احیای یک منطقه به عنوان پهنه فرهنگی رودکی تلاش می‌کند فعالیت‌های فرهنگی تهران را در این معبر متمرکز کند. امیدواریم بتوانیم این فرصت‌ها را آرام آرام برای کل حوزه فرهنگی و گردشگری تهران ایجاد کنیم.