شناسهٔ خبر: 149970 - سرویس مجلس
منبع: فارس

ادیانی:خارج شدن طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی با اخطار قانون اساسی خلاف رویه اداره جلسات بود

سیدعلی ادیانی نماینده قائم‌شهر در مجلس گفت: خارج شدن طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی با اخطار قانون اساسی برخلاف رویه معمول اداره جلسات علنی مجلس بود و خارج شدن این طرح از دستور کار مجلس موجب افت محبوبیت مجلس در جامعه شد.

به گزارش «نماینده»، سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خارج شدن طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستور کار صحن علنی مجلس، گفت: من فکر می‌کنم که نمایندگان در مجلس در رابطه با این طرح به خوبی توجیه نبودند و شاکله و رویکرد طرح را به خوبی ندانسته و آن را مطالعه نکرده بودند و اشراف لازم را بر مفاد این طرح نداشتند و به همین خاطر رای به خروج آن از دستور کار مجلس دادند.

وی افزود: از سوی دیگر رویه کاری مجلس اینگونه بوده و هست که زمانی که کلیات یا فوریت طرحی مطرح می‌شود اساسا رئیس جلسه اعم از رئیس و نواب رئیس مجلس بر این اعتقادند که اخطار قانون اساسی در این شرایط موضوعیت ندارد. چطور شد که این طرح در زمان بررسی کلیات مشمول اصل 75 قانون اساسی (داشتن بار مالی) شد و اخطار در این باره در صحن مطرح و وارد دانسته شد.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این کار به لحاظ شکلی با رویه‌ اداره جلسات علنی مجلس و ترتیبات کار در بررسی طرح‌ها و لوایح فوریت‌دار سازگاری ندارد.

ادیانی اظهار داشت: به نظر من طراحان طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با اصرار این موضوع طرح را قویا پیگیری می‌کردند که البته بعد از تعطیلات تابستانی مجلس به اتفاق عده‌ای از نمایندگان بنا داریم تا برای در دستور کار قرار گرفتن مجدد این طرح وارد مذاکره شویم تا بتوانیم انشاالله این طرح را در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دهیم.

وی افزود: خارج شدن طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستور کار صحن علنی مجلس خلاف رویه رسیدگی به طرح‌های فوریت‌دار در مجلس شورای اسلامی بوده و هست و طراحان طرح مجدانه پیگیر این موضوع خواهند بود.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلس به همان اندازه که در بحث استیضاح وزرای کار و اقتصاد و سؤال از رئیس‌جمهور نزد افکار عمومی ترمیم شده و به نوعی جایگاه خود را بهبود بخشیده به همان نسبت در عدم رای به طرح شفافیت آرا و همچنین خارج شدن طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستور کار مجلس افت محبوبیت در جامعه پیدا کرده است.