شناسهٔ خبر: 149946 - سرویس پارلمان شهری
منبع: ایسنا

نقش شهرداری تهران در هوشمندسازی باید تعریف شود

شهرداری تهران مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: باید نقش شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی کلانشهر تهران مشخص شود تا بتوان یکپارچگی و هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط در تحقق این امر را ایجاد کرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا قنادان در دومین نشست هم اندیشی نخبگان شهر تهران با حضور صاحبنظران شهر هوشمند، گفت: بر اساس مستندات موجود قدم‌های مناسبی در حوزه تعریف مفهوم شهر هوشمند و همچنین تعریف استانداردهای ملی و بین‌المللی این حوزه برداشته شده است.

وی افزود: باید تعیین شاخص‌های حوزه شهر هوشمند نیز به درستی انجام شود. تا کنون در این حوزه نقش شهرداری تهران به درستی تعریف نشده است. باید مشخص شود که شهرداری تهران به عنوان سرمایه گذار وارد پروژه‌ها می‌شود یا به عنوان تسهیل‌گر موضوع هوشمندسازی را دنبال می‌کند. در حقیقت باید مشخص شود که نقش شهرداری تهران چگونه تعریف می‌شود و نکته مهمتر اینکه نقشی که شهرداری برای خود تعریف می‌کند توسط سایر ذینفعان قابل پذیرش باشد.

قنادان با تاکید بر لزوم آموزش، گفت: قطعا نحوه آموزش نیز باید مشخص شود تا پروسه آموزش تکمیل شود. آیا شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهری می‌تواند با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شود و آموزش و نقش ترویجی را در حوزه هوشمند سازی به درستی پیگیری کند.

وی تاکید کرد: باید نگاه کاملا کلان و ملی در حوزه اجرای پروژه‌های هوشمندسازی شکل بگیرد و متولی این موضوع نیز مشخص شود. آنچه که در شهر و کشور به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه باشد این است که راهکاری برای حفظ یکپارچگی در میان دستگاه‌های مرتبط با موضوع هوشمند سازی ایجاد شود. برای تحقق این مهم باید متولی اجرا و حفظ یکپارچگی نیز مشخص شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: باید فرد یا دستگاهی تعیین شود تا مسئولیت ایجاد یکپارچگی را در میان دستگاه‌های ذیربط در امر هوشمندسازی بر عهده بگیرند و در مرحله بعد روش و چگونگی اجرای هماهنگی میان این دستگاه‌ها در راستای تحقق هوشمندسازی تشریح شود.