شناسهٔ خبر: 149921 - سرویس جامعه
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تعطیلی ۵ روزه مدارس در زمستان باید به تایید مجلس برسد

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: هرگونه تغییرات در روند تعطیلات مدارس باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد.

به گزارش «نماینده»، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به اعلام دولت برای تعطیلی ۵ روزه مدارس در زمستان، گفت: بر اساس مصوبه مجلس مهر ماه زمان آغاز و پایان خرداد ماه زمان اتمام سال تحصیلی مدارس است و هر گونه تغییرات در این روند باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد.

وی ادامه داد: برداشت بنده این است که اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجلس خیلی موافق تعطیلات زمستانی مدارس نیستند و وزارت آموزش و پرورش هم باید به جای این موضوع به اولویت‌های خود بپردازد.

نماینده مردم گرمی بیان کرد: اولویت آموزش و پرورش تامین معلم کافی برای ابتدای مهر و پرداخت حق و حقوق عقب‌افتاده معلمان است.

میرزاده اظهار کرد: اگر این تعطیلی ۵ روزه برای گردشگری صورت می‌گیرد که باید اعلام کرد با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی مردم حتی در گذراندن تعطیلات تابستانی هم مانده‌اند و از سوی دیگر در زمستان به دلیل آنکه اکثر راه‌ها کوهستانی است امکان مسافرت را کاهش می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر این موضوع برای کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود هم باید ریشه‌یابی کرد، زیرا تعطیلی یک هفته‌ای مدارس نمی‌تواند دردی را دوا کند؛ لذا باید به جای این کار به سراغ انتقال کارخانه‌ها از تهران و شهرهای بزرگ به خارج از شهر باشیم تا مهاجرت معکوس صورت بگیرد.