شناسهٔ خبر: 149897 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

فائزه‌هاشمی: برانداز نیستم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ارتباط با سوالی مبنی بر اینکه در سال ۹۷ نقش برانداز یا اصلاح‌طلب را در جمهوری اسلامی ایفا می‌کند، گفت که همیشه به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب مطرح بوده است.

به گزارش«نماینده»، اولین قسمت از  سلسله برنامه " رو در رو" که با چهره های مختلف سیاسی و اجتماعی  به  گفت و گوهای صریح و چالشی می پردازد، با حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در آپارات منتشر شد.

 فائزه هاشمی در ارتباط با سوالی مبنی بر اینکه در سال ۹۷ نقش برانداز یا اصلاح‌طلب را در جمهوری اسلامی ایفا می‌کند، گفت که همیشه به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب مطرح بوده است.

وی افزود: نقش اصلاح را ایفا می‌کنم. برای براندازی که باید سراغ کارهای دیگری می رفتم، من دنبال اصلاح هستم، به نظر من جمهوری اسلامی نظامی است که قابلیت اصلاح را دارد، من همیشه به عنوان یک چهره اصلاح طلب مطرح بودم.

 وی در پاسخ به این سوال که ویژگی  مثبت جمهوری اسلامی چیست که نباید در قبال آن اقدامات براندازی را در پیش گرفت،  افزود: جمهوری اسلامی  نظامی است که با آن و در کنار آن بزرگ شدیم. برای تشکیل آن هم پدر و هم خانواده من تلاش کرده‌اند. لذا به آن تعصب داریم. هنوز به این نتیجه نرسیده‌ام که نظام اصلاح‌شدنی نیست. با توجه به شرایطی می‌توان اصلاحاتی را در نظام انجام داد.

فائزه هاشمی یکی از موانع پیشرفت جمهوری اسلامی را گزینش های عقیدتی در جمهوری اسلامی دانست و گفت: این مسئله منجر به خروج نخبگان و شایستگان از کشور می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب یک فرد سیاه پوست به عنوان ریاست جمهوری آمریکا و شهردار شدن یک پاکستانی در انگلستان، مدعی نبود گزینش های عقیدتی در برخی کشورها دانست و گفت که در آمریکا گزینش بر اساس اعتقاد وجود ندارد.

مجری کارشناس برنامه نیز با ارائه مثال نقض از نبود امکان اظهار نظر در ارتباط با هولوکاست  در آمریکا این مورد را یکی از اصول و معیار گزینش های اعتقادی و فکری در آمریکا دانست اما فائزه هاشمی در این باره گفت: این مسئله مربوط به آمریکا نیست و این مسئله در آلمان وجود دارد.

وی افزود: مگر کسی گفته است که  همه چیز در آمریکا یا انگلستان  عالی است! مثلا همچنان که حقوق سیاهپوستان در آمریکا تضییع می‌شود. همه کشور ها یک ایراداتی دارند.

هاشمی در پاسخ به اینکه معیار شما برای مرزبندی در حاکمیت چیست گفت: من فقط مبارزه مسلحانه را ملاکی برای مرزبندی می دانم، حتی معتقدم عده‌ای می‌توانند  اسلام را نیز نقد کنند.

فائزه هاشمی در پاسخ به سؤالی درباره فایل صوتی که سال ۸۸ از وی درباره خیانت خاتمی پخش شد، گفت: وارد این بحث نمی‌شوم.

وی همچنین در ارتباط با انتخابات  ریاست جمهوری سال ۹۶ و شبهه در ارتباط با تخلفات دولت گفت: هواداران آقای رئیسی اگر شبهه ‌ای نسبت به انتخابات داشتند باید به خیابان می‌ریختند.

فایل تصویری این گفت‌ وگو در آپارات قابل مشاهده است.