شناسهٔ خبر: 149886 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

واکنش جلالی نسبت به تغییر موگرینی

 فدریکا موگرینی رییس گروه روابط مجلس شورای اسلامی با پارلمان اروپا در واکنش به آمادگی موگرینی برای ترک سمت خود از اتحادیه اروپا، این اتفاق را جزئی از روال عادی و معمولی این اتحادیه دانست و تاکید کرد که قرار نیست اتفاق غیرمترقبه ای رخ دهد.

به گزارش«نماینده»، کاظم جلالی با اشاره به اظهارات موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در افتتاحیه اجلاس سفرای اتحادیه اروپا مبنی بر این که کارها را باید پیش ببرم تا نفر بعدی که کارها را از من تحویل می‌گیرد بتواند تاثیرگذاری مناسبی داشته باشد، گفت که این صحبت ها درباره  انتخابات سال آینده اتحادیه اروپا است.

وی یادآور شد: ترکیب پارلمان و کمیسیون اروپا هر ۵ سال یک بار تغییر می‌کند لذا انتخابات سال آینده روند عادی و معمولی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص تغییر رییس کمیسیون اروپا نیز گفت: این تغییر هم اتفاق غیرمترقبه‌ای نیست. البته ممکن است شورای اروپا بخواهد بار دیگر خانم موگرینی را انتخاب کند که این بحث دیگری است.

جلالی در ادامه با یادآوری اینکه دوره فعلی پارلمان اروپا در ماه می ۲۰۱۹ (خرداد ۹۸) پایان می‌ یابد، گفت: دوره کمیسیون فعلی اروپا نیز در اکتبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) به پایان می‌رسد.

نایب رییس اتحادیه بین‌المجالس جهانی در پایان اظهار کرد: شورای اروپا در سطح سران و پارلمان اروپا طی یک فرایند رییس کمیسیون و کمیسیونرهای جدید را برای دوره ۲۰۱۹ به بعد معرفی، ‌انتخاب و تصویب می‌کند.