شناسهٔ خبر: 149876 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

ورود کمیسیون فرهنگی مجلس به موضوع نابسامانی قیمت نوشت‌افزار

احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در صورتی که گزارش‌هایی درباره نابسامانی بازار نوشت‌افزار دریافت شود، مسئولان ذی ربط را به کمیسیون فراخوانده و از آنها گزارش خواهد خواست.

 به گزارش«نماینده»، حجت الاسلام احمد مازنی در خصوصسیر صعودی قیمت در بازار نوشت افزار، به جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره بحران کاغذ و تاثیر آن بر قیمت محصولات کاغذی اشاره کرد و گفت: در این جلسه از وزرای صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی و رییس کل گمرک دعوت شده بود و نهایتا سه نکته مهم مورد توجه قرار گرفت؛ نخست آنکه کاغذ جزو کالاهای اساسی قلمداد و با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود؛ دوم آنکه گمرک برای ترخیص محموله کاغذها شرایط تسهیلاتی به وجود آورده و آنها را فورا ترخیص کند و سومین نکته، برخورد با محتکران بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد آقای شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات برخورد لازم را با محتکران انجام داده و کالاهای مکشوفه را در اختیار بازر قرار دهد.

علیرغم بحران بازار کاغذ، از تعطیلی روزنامه‌ها جلوگیری شد

وی همچنین با اشاره به عضویت دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برای کمیته‌ای که در این خصوص تشکیل شده، گفت: بر اساس گزارش این کمیته کارها رو به پیشرفت بود؛ کمااینکه از تعطیلی روزنامه‌ها جلوگیری شده است.

این نماینده مجلس درباره بازار لوازم تحریر غیرکاغذی نیز توضیح داد: با توجه به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئول تنظیم بازار شده، وی قول پیگیری داده و امیدواریم در آستانه شروع سال تحصیلی شرایطی فراهم شود که دانش آموزان و دانشجویان مشکل لوازم تحریر و نوشت‌افزار نداشته باشند.

هم‌افزایی برای ترویج نوشت‌افزار ایرانی

مازنی تاکید کرد: اگر بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و مسئول این حوزه، گزارش‌های تکمیلی ارائه کند، مجلس در صورت لزوم مداخله و ورود خواهد کرد.

وی همچنین به بازدید اخیر خود از نمایشگاه لوازم تحریر ایرانی اشاره کرد و توضیح داد: تمام همّ ما در نمایشگاه این بود که به مردم توصیه شود از نوشت‌افزار ایرانی استفاده کنند؛ تا هم ترویج کالای ایرانی شده باشد و هم وابستگی خارجی کمتر شود؛ با این حال اگر کمیسیون فرهنگی مجلس احساس کند مشکل خاصی در این حوزه وجود دارد، طی فراخوانی، مسئولان ذی ربط را به کمیسیون دعوت کرده و از آنها گزارش خواهد خواست.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت و سازمان گمرک خواست، ضمن بررسی موضوع افزایش قیمت نوشت افزار، پاسخ افکار عمومی را در این خصوص بدهند.