شناسهٔ خبر: 149867 - سرویس مجلس
منبع: مهر

خدا بخشی:

میزان بودجه‌ریزی مبنی بر عملکرد بعد از تعطیلات مجلس بررسی میشود

محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه مجلس گفت: در بودجه سال ۹۷ قرار بود در ۳۰ درصد از دستگاه های اجرایی، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد باشد که بعد از تعطیلات مجلس، عملکرداین دستگاه ها را بررسی می‌کنیم.

به گزارش«نماینده»، محمد خدابخشی ، با بیان اینکه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد حکم قانونی است، اظهار کرد: دولت در برنامه ششم توسعه کشور مکلف به اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد یکی از پیشرفته ترین نظام های بودجه ریزی در دنیا است و دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم، بودجه صد در صد دستگاه های اجرایی و واحدهای عملیاتی را مبتنی بر عملکرد تنظیم کند.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۷ هم قرار بر اجرای بودجه ریزی بر اساس عملکرد در ۳۰ درصد از دستگاه های اجرایی و واحدهای عملیاتی بود که بعد از تعطیلات مجلس، گزارش عملکرد این دستگاه ها را از سازمان برنامه و بودجه می گیریم.

خدابخشی با بیان اینکه مجلس مصمم به اجرای این نوع بودجه ریزی است و از آن حمایت نیز می کند، اظهار کرد: دربودجه سال ۹۸ قطعا به تعداد این دستگاه ها افزوده خواهد شد زیرا اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد نه تنها منجر به کاهش هدررفت منابع و ارتقاء کارایی و بهره وری دستگاه ها می شود بلکه به افزایش شفافیت نیز کمک می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر سالیان گذشته نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کشور اجرا می شد شاهد افزایش کارآمدی و حل مشکلات برای پاسخ‌گویی به اقشار مختلف مانند بازنشستگان و فرهنگیان بودیم.