شناسهٔ خبر: 149844 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امیرآبادی: ارسال پرونده نمایندگان با غیبت و تاخیر بسیار به هیئت نظارت از سوی هیئت رئیسه

امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: پرونده نمایندگانی که تاخیر و غیبت زیادی داشته باشند، به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه می‌شود.

 به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت رئیسه مجلس درباره تاخیر و غیبت نمایندگان در صحن علنی مجلس، گفت: براساس این مصوبه پرونده‌ نمایندگانی که تاخیر و غیبت زیادی داشته باشند، به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه خواهد شد.

وی در واکنش به خبر غیبت تعداد بسیاری از نمایندگان در جلسات مهم مجلس مانند سوال از رئیس جمهور یا استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: گاهی تعدادی از نمایندگان برای ماموریت از سوی کمیسیون‌ها به سفر خارجی یا استان‌ها می‌روند البته هیئت رئیسه مجلس تاکیدش بر اولویت حضور وکلای ملت در جلسات علنی مجلس بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: همچنین وکلای ملت می‌توانند سالی یک ماه مرخصی استحقاقی بروند یا به علت بیماری براساس قانون خدمات کشوری از مرخصی استعلاجی استفاده کنند، برخی نمایندگان هم غیبت می‌کنند که بعضا غیبت‌های آنها در صحن علنی از تریبون اعلام می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: به ازای هر روز غیبت در جلسات مجلس از حقوق نمایندگان کسر می‌شود حتی اگر دو ساعت به بالا باشد؛ زیرا برای دو ساعت تنها می‌توانند مرخصی رد کنند.

امیرآبادی فراهانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هیچگاه دستوری از سوی هیئت رئیسه وجود نداشته که در صورت وجود دستور کار مهم در مجلس نمایندگان غیبت نداشته باشند، گفت: اجباری نیست، تنها عدد از ۱۹۴ نفر برای رسمیت یافتن جلسه نباید پایین‌تر باشد،‌ البته بنده زمانی که مسئول مرخصی نمایندگان بودم تعداد را بر روی ۲۳۰ تعیین می‌کردم و اگر تعداد مرخصی‌ها بالای ۶۰ نفر می‌شد، دیگر موافقت نمی‌کردم.