شناسهٔ خبر: 149843 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

علیخانی:شهرداری هنوز لایجه ایمنی سرویس مدارس را ارائه نداده است

علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران ملزم بود لایحه ایمنی سرویس مدارس را به شورا ارائه کند ولی هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره تأثیر طرح ترافیک جدید و کاهش بار ترافیک در آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل نبود مدیریت واحد شهری و اختیارات محدود شورای اسلامی شهر تهران، بازنگری طرح ترافیک جزو وظایف قانونی شورای شهر نیست ولی ما می‌توانیم این موضوع را بررسی کنیم ولی نمی‌توانیم طرح ترافیک را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران وظیفه نرخ‌گذاری در طرح ترافیک را دارد، گفت: مصوبه طرح ترافیک با شورای ترافیک تهران بوده است و هرگونه ایجاد محدودیت و زمان آن بر عهده شورای ترافیک تهران است و شورای اسلامی شهر تهران در طرح ترافیک اخیر نقشی نداشت و فقط تعرفه‌ها را مصوب کرد.

علیخانی با اشاره به اینکه نبود مدیریت واحد شهری اشکالاتی را ایجاد می‌کند، گفت: هنگامی که تصمیمات جزیره‌ای انجام می‌شود قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهیم شد و در حال حاضر شورا نمی‌تواند راجع به طرح ترافیک تصمیم‌گیری داشته باشد و حداکثر می‌تواند پیشنهاد بدهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: قرار بود ظرف 6 ماه شورای ترافیک تهران طرح ترافیک جدید را ارزیابی و تغییرات لازم را اعمال کند و در خصوص طرح زوج و فرد نیز تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات صورت گرفته در آستانه بازگشایی مدارس نیز گفت: در حال حاضر محدوده طرح ترافیک 23 کیلومتر و وسعت شهر تهران 780 مترمربع است و طرح ترافیک کل تهران را در بر نمی‌گیرد و نمی‌تواند نقش چندان زیادی در کاهش ترافیک داشته باشد و با این طرح تنها در یک محدوده‌ای تردد خودروها را کاهش می‌دهیم و اینکه در کل تهران تأثیرگذار باشد، ادعای آن اشتباه است.

علیخانی گفت: وسعت طرح ترافیک نسبت به وسعت کل شهر تهران ناچیز است ولی در محدوده‌های خاص تأثیراتی دارد.

وی ادامه داد: معمولاً قبل از آغاز مدارس یکسری برنامه‌ریزی‌ها با شهرداری، راهنمایی و رانندگی، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط انجام می‌شود و تصمیماتی گرفته خواهد شد که در اوج ازدحام شاهد افزایش بار ترافیکی تهران نباشیم و این موضوع یک تا 10 روز طول می‌کشد با توجه به اینکه در یک هفته تا 10 روز آغاز مدارس رفت و آمدهای برنامه‌ریزی دقیقی ندارد و شاید سرویس‌ها آماده نباشند، خانواده‌ها فرزندان خود را به مدارس می‌رسانند و همین امر موجب افزایش بار ترافیکی خواهد شد و بعد از مدتی با ورود سرویس‌های مدارس نظم بیشتری حاصل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بازگشایی مدارس در کل می‌تواند بار ترافیکی تهران را افزایش دهد.

علیخانی درباره لایحه ایمنی سرویس مدارس نیز گفت: مقررات و دستورالعمل‌های پراکنده‌ای در خصوص سرویس مدارس وجود داشت و خلاء‌هایی نیز در این خصوص ایجاد شده بود و مسئولیت سرویس مدارس مبهم بود و در این زمینه اقداماتی برای نظم بیشتر سرویس مدارس انجام شده است.

وی گفت: شورا نیز در خصوص بحث ایمنی سرویس مدارس مصوبه‌ای داشت و شهرداری تهران ملزم شد لایحه‌ای بیاورد ولی از زمان ارائه این لایحه به شورا حدود یک هفته گذشته و هنوز شهرداری لایحه ایمنی سرویس مدارس را به شورا ارائه نکرده است و ای کاش این لایحه زودتر می‌آمد که قبل از مهرماه تکلیف سرویس مدارس مشخص شود.

انتهای پیام/