شناسهٔ خبر: 149834 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

برخورد با مفسدان اقتصادی از دانه درشت‌ها شروع شود

کمالی پور نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: عدالت واقعی این است که در برخورد با مفاسد اقتصادی از بالا به پایین کار را آغاز کنیم، در ابتدا با دانه درشت ها برخورد کنیم و بعد به افراد پایین‌تر برسیم.

به گزارش «نماینده»، یحیی کمالی پور، درباره تاثیر برگزاری علنی دادگاه‌های مفسدان و اخلال‌گران اقتصادی بر بازار و بر افکار عمومی اظهار داشت: این موضوع می تواند تاثیرات خاص خود را داشته باشد. سال‌هاست مردم منتظر بودند و برایشان سوال بود که چرا در جریان کم و کیف این گونه دادگاه ها قرار نمی‌گیرند، گرچه ممکن است مردم در مرحله اول آن اعتماد عمومی را نسبت به علنی برگزار شدن این دادگاه ها نداشته باشند ولی واقعیت این است که این موضوع بر خود مجرمین می تواند اثرگذار باشد، چرا که فکر می کنند اگر جرمی را اینگونه مرتکب شوند، نام آن ها در دادگاه برده می‌شود.

وی افزود: این موضوع زنگ خطری خواهد بود برای اینگونه افراد که دیگر مرتکب جرم های اقتصادی نشوند، چه بخواهیم، چه نخواهیم جامعه و وضعیت اقتصادی نیازمند شفاف سازی است و برگزاری اینگونه دادگاه های علنی می تواند به این شفاف سازی کمک کند، در مجموع برگزاری این دادگاه ها می تواند به نفع کشور باشد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: عدالت واقعی این است که در برخورد با مفاسد اقتصادی از بالا به پایین کار را آغاز کنیم، در ابتدا با دانه درشت ها برخورد کنیم و به افراد پایین تر برسیم، هر کسی در هر موقعیتی باشد در صورت تخلف باید مورد برخورد قرار گیرد، یکی از مواردی که موجب شده اعتماد عمومی مردم به رسیدگی های قضایی سلب شود، این است که ما نتوانستیم آن طور که باید با دانه درشت ها برخورد کنیم.