شناسهٔ خبر: 149531 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

نظر سخنگوی شورای نگهبان درباره سرانجام سوال از رئیس‌جمهور

کدخدایی/2 سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس و تعیین تکلیف نهایی آن، گفت: آیین‌نامه مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهور ابهام دارد.

به گزارش «نماینده» عباسعلی کدخدایی قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان با اشاره به طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس و در پاسخ به این پرسش که "آیا سوالاتی که نمایندگان مجلس از توضیحات رئیس‌جمهور قانع نشدند، به قوه‌قضائیه ارجاع می‌شود یا خیر؟ "، گفت: مجلس باید درباره سوال از رئیس‌جمهور تکلیف نهایی را مشخص کند.

وی افزود: درباره تکلیف نهایی سوال از رئیس‌جمهور به طور روشن موردی مطرح نشده و درباره مصادیق استنکاف از قانون نیز هیچ تعریفی وجود ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان با تأکید بر اینکه در آیین‌نامه داخلی مجلس به صراحت ذکر نشده که مرجع تعریف و تعیین استنکاف از قانون درباره سوال از رئیس‌جمهور چه مرجعی است، اظهار داشت: در این آیین‌نامه مشخص نیست که تعریف استنکاف از قانون باید از سوی هیئت‌رئیسه مجلس و یا کمیسیون حقوقی و قضایی مشخص شود، در این موضوع ابهام وجود دارد.

کدخدایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ابهاماتی که درباره تعیین تکلیف سوال از رئیس‌جمهور در آیین‌نامه داخلی مجلس وجود دارد، مجلس باید به موضوع رسیدگی کرده و تکلیف را مشخص کند.