شناسهٔ خبر: 149209 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مجلس باید ساختار تشکیلاتی دستگاه‌ها را اصلاح کند

سالک/2 نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راهکار اصلی برای حل مشکل آن است که ساختار دستگاه‌های کشور ساماندهی و اصلا ح شود و باید این اصلاح ساختاری را در دستورکار قرار دهیم تا جایگاه و وظایف هر دستگاه و ارگانی مشخص شود.

به گزارش«نماینده»، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان با اشاره به مطرح شدن  این موضوع که دولت برای انتخاب وزیر کار منتظر تفکیک این وزارتخانه است، اظهار کرد: وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی بسیار عریض و طویل است و در شرایط فعلی باید بار سنگین آن از روی دوش یک وزیر برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ما چندین بار گرفتار تفکیک و ادغام کردن وزارتخانه‌ها شده‌ایم، ادامه داد: هنر این نیست که امروز وزارتخانه‌ای را تفکیک کرده و پس از مدتی آن را ادغام کنیم.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه مشکل اصلی ما عدم ساماندهی وزارتخانه‌ها و ادارات کشور است، تصریح کرد: راهکار اصلی برای حل این مشکل آن است که ساختار دستگاه‌های کشور ساماندهی و اصلا ح شود و باید این اصلاح ساختاری را در دستورکار قرار دهیم تا جایگاه و وظایف هر دستگاه و ارگانی مشخص شود.

سالک با اشاره به اینکه با ساماندهی ساختار دستگاه‌ها ممکن است تعداد وزرا از ۱۷ نفر به ۲۵ نفر برسد و ایرادی هم ندارد، گفت: مجلس باید ساختار تشکیلاتی دستگاه‌های کشور را اصلاح کند چرا که این موضوع منجر به تفکیک و سبک شدن امور می‌شود.