شناسهٔ خبر: 149177 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

مسکوت ماندن ۹ ساله قانون حمایت از تولید مسکن

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از بی توجهی دولت نسبت به اجرای قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن انتقاد کرد و گفت: دولت باید به همان میزان که نسبت به قوانین مرتبط با اخذ مالیات ها جدیت دارد در اجرای سایر مصوبات نیز مصر باشد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی، با انتقاد از اجرایی نشدن قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن در کشور، گفت: این قانون مصوب سال ۸۸ بوده و پس از گذشت بیش از ۹ سال هنوز اجرایی نشده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید جدیت بیشتری نسبت به اجرای قوانین مصوب مجلس داشته باشد، افزود: تصویب قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن در راستای ساماندهی وضعیت بازار بوده است.

عرضه و تقاضا در بازار مسکن باید بهم نزدیک شوند

وی با تاکید بر اینکه با اجرای قانون مذکور عرضه و تقاضا تا حدودی بهم نزدیک خواهند شد، تصریح کرد: دولت با اجرایی نکردن این طرح بر نابه سامانی بازار دامن زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت باید به همان میزان که نسبت به قوانین مرتبط با اخذ مالیات ها جدیت دارد در اجرای سایر مصوبات نیز مسّر باشد، گفت: در شرایط فعلی بر هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا عامل اصلی نابه سامانی نرخ ها است از این رو اجرای این قانون و حمایت از تولید می تواند بسیاری از سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این حوزه تشویق کند.

دولت در شرایط فعلی باید با هر سبک و سیاقی به سمت افزایش تولید مسکن حرکت کند

رضایی با تاکید بر اینکه دولت در شرایط فعلی باید با هر سبک و سیاقی به سمت افزایش تولید حرکت کند، افزود: در شرایطی که سرمایه های سرگردان مردم عامل اصلی حباب قیمت ها در بازارهای مختلف شده دولت باید با جهت دهی به منابع خرد و کلان بخش های مولد را به راه بیاندازد.

وی با بیان اینکه دولت با سهل انگاری در اجرای قوانین مصوب وضعیت کشور را سخت تر می کند، تصریح کرد: به طور حتم مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن با بررسی چرایی مسکوت ماندن قانون مذکور برای بیش از ۹ سال تذکرات لازم را در این باره به دولت خواهد داد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به معضل کمبود بیش از ۳ میلیون واحد مسکونی در کشور باید با اجرای قانون مذکور هر چه سریع تر این شکاف ایجاد شده میان تقاضا و عرضه را پر کنیم.