شناسهٔ خبر: 149174 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

آیا سایت ثبت سفارش خودروی وارداتی باید دوباره باز شود؟

نادر قاضی پور/431 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، توضیحاتی پیرامون احتمال باز شدن سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی ارائه کرد.

به گزارش «نماینده» نادر قاضی پور، با اشاره به احتمال باز شدن سایت ثبت سفارش خودروی خارجی وارداتی از هفته آینده، گفت: اگر با این ثبت سفارش خودروهای سنگین برای معادن، فعالیت های عمرانی و خودروهای مورد نیاز که در داخل کشور تولید نشده  وارد کشور شود، دست متولیان این امر را می بوسیم، اما اگر با باز کردن سایت ثبت سفارش خودروی سواری، لوکس، میلیاردی و شکاری وارد کشور کنند، قطعا  چندین آفت برای کشور به همراه دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  در این شرایط اقتصادی خارج کردن ارز چه توسط دولت و چه توسط مردم برای واردات خودروهای خارجی اقدام صحیحی نیست، افزود: هر فردی که یک خودروی ایرانی سوار شود برای یک خانواده ایرانی اشتغال ایجاد می کند، بنابراین باید تلاش شود که خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب در داخل کشور تولید شود تا اشتغال جوانان ایرانی تامین شود.

باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو در این مقطع عقلانی نیست

وی ادامه داد: باز شدن ثبت سفارش واردات خودروهای خارجی در این مقطع که ترامپ قسم خورده ایران را زمینگیر کند به هیچ وجه اقدامی عقلانی نیست و باید از این موضوع جلوگیری شود.

ایران باید با حمایت از تولید ملی آمریکا را زمینگیر کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران باید با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی  آمریکا را زمینگیر کند، یادآور شد: ظاهرا برخی بیش از آنکه خود را ملزم به حمایت از کالای ایرانی بدانند، بستر حمایت از کالای خارجی را به وجود آورده و استفاده از کالای خارجی را ترویج می‌کنند.

ورود ماشین آلات صنعتی و معدنی بلامانع است

وی افزود: مجلس با ورود ماشین آلات صنعتی و معدنی که در کشور تولید نمی شود  مخالفتی نداشته و تا زمانی که توانایی تولید آنها در داخل کشور وجود ندارد، ورود این خودروها بلامانع است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی باید افزایش یافته و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: زمانی که نظام تعرفه گذاری در کشور وجود دارد، یعنی  قیمت ها کنترل می شود، بنابراین اگر  قیمت ها رقابتی تعیین شود، نباید نظام تعرفه گذاری در این راستا اعمال می شد.