شناسهٔ خبر: 149127 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

موسوی: نمایندگان به‌دنبال معیشت مردم و وضعیت اقتصادی آن‌ها هستند

موسوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: هدف نمایندگان مجلس پیگیری مشکلات اقتصادی بود، ولی این مسئله با ورود یک طیف سیاسی و تعلل دولت به سمت وزارت کار کشیده شد.

به گزارش «نماینده» سید ابوالفضل موسوی با اشاره به جلسه استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: این استیضاح با امضای چهل نماینده مطرح شد و اگر به لیست امضا کنندگان استیضاح نگاه کنیم بیشتر از یک طیف سیاسی بودند. جامعه ما امروز آنقدر در بخش اقتصادی در تلاطم است که اکثر نمایندگان به دنبال معیشت مردم و وضعیت اقتصادی آن ها هستند و در طی نامه ای به رئیس جمهور اعلام کردند که تیم اقتصادی خود را ترمیم کند. ولی این اقدام از سوی دولت انجام نشد.

وی در ادامه اظهار کرد: بهتر بود خود رئیس جمهور در تغییر تیم اقتصادی زودتر ورود پیدا می کرد. ولی به دلیل تعلل ایشان مجلس در این زمینه ورود پیدا کرد. هدف نمایندگان مجلس پیگیری مشکلات اقتصادی است ولی این مسئله با ورود این طیف سیاسی و تعلل دولت به سمت وزارت کار کشیده شد.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: مجلس به دنبال اصلاح تیم اقتصادی است. اما با این استیضاح حرکت مجلس در راستای این اصلاحات انجام نشد و مجلس به هدف اصلی خود که اصلاح ساختار اقتصادی است، هنوز به طور کامل نرسیده است. دولت باید تصمیم خود را برای اصلاح تیم اقتصادی بگیرد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. اگر دولت نسبت به این موضوع اقدام نکند دو وزیر دیگر نیز استیضاح خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون با رای آوردن این استیضاح وضعیت اقتصادی بهبود می یابد، بیان کرد: بهبود وضعیت اقتصادی به وزارت کار ربط چندانی نداشت. چراکه وزارت کار وزارت اصلی اقتصاد نیست.

موسوی خاطر نشان کرد: وزارت کار تنها در قسمتی از این وضعیت موثر است. تعداد آرای نمایندگان نیز مشخص کرد که استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی رای غالب نمایندگان نبوده است.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که مجلس در این شرایط چقدر می تواند دولت را همراهی کند و دولت نیز چه اقداماتی باید انجام دهد، بیان کرد: امروز دولت در صف اول مبارزه با جنگ اقتصادی است. چراکه مجلس قادر به انجام اقدام اجرایی نیست. دولت باید اقدام اجرایی انجام دهد مجلس نیز باید با نظارت به دولت کمک کند تا بتواند وظایفش را به درستی انجام دهد.