شناسهٔ خبر: 149071 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دولت تیمی را برای نظارت بر خود تشکیل دهد

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه افرادی که سست‌اراده، تنبل و بی‌تفاوت هستند و از کنار مشکلات اقتصادی و فسادها به راحتی عبور می‌کنند، نباید در مسئولیت‌های کشور حضور داشته باشند، گفت: ، دولت باید تیم خاصی را برای نظارت بر خودش تشکیل دهد.

به گزارش«نماینده»، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به شرایط نابسامان اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم، اظهار داشت: مقداری ورزیدگی مدیریتی در شرایط بحرانی به ویژه در موضوعات اقتصادی برای دستگاه‌های اقتصادی ضرورت است که باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: اگر هوشمندی و این ورزیدگی، کارآمدی و پاکدامنی در کنار مدیران در موقعیت فعلی وجود نداشته باشد و با انگیزه و اخلاص کارها را دنبال نکنند، دچار مشکلات اساسی در کشور می‌شویم.

این عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: افرادی هستند که فرصت‌طلب‌اند و برای جامعه خطرناک هستند، اگر مراقبت نکنیم، این افراد موجب اخلال در نظم اقتصادی کشور می‌شوند.

رنجبرزاده یادآور شد: عده‌ای در شرایط فعلی کشور مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می‌کنند که این افراد به دنبال سود اقتصادی خودشان هستند و ممکن است با این اقداماتشان نظم اقتصادی در کشور را به هم بریزند، فلذا تیم اقتصادی دولت در این شرایط باید بسیار هوشمندانه، تیزبین و زیرکانه شرایط را کنترل و مدیریت کند.

وی ادامه داد: مدیران باید مراقبت جدی، قوی و قدرتمندی در کشور داشته باشند، دولت باید تیم خاصی را برای خودنظارتی ایجاد کند، درست است که مجلس وظیفه نظارت بر دولت را بر عهده داشت اما شرایط فعلی کشور می‌طلبد خود دولت هم تیمی را برای نظارت بر دستگاه‌های اجرایی کشور تشکیل دهد.

رنجبرزاده بر همین اساس یادآور شد: افرادی که سست‌اراده، تنبل و بی‌تفاوت هستند و از کنار مشکلات اقتصادی و فسادها در کشور به راحتی عبور می‌کنند، نباید در مسئولیت‌های کشور حضور داشته باشند، وظیفه دولت در این شرایط بسیار حساس است، مردم چشم‌انتظار اقدامات قاطعانه و برخورد شدید با عوامل فساد اقتصادی در کشور هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور زمانی اتفاق می‌افتد که نظارت جدی بر عملکرد مدیران اقتصادی کشور انجام شود، افرادی که موجب اخلال در سیستم اقتصادی کشور ایجاد می‌شوند باید احساس ناامنی داشته باشند، دستگاه قضایی، بازرسی و دیوان محاسبات، باید فرماندهی صحیح عملیات مبارزه با اخلال‌گران اقتصادی در کشور را بر عهده داشته باشند، اگر این دستگاه‌ها در کشور بد عمل کنند، برای همیشه در تاریخ بدنام می‌ماند، امیدواریم مسئولان شرایط امروز کشور را درک کنند و اوضاع را تحت کنترل داشته باشند.