شناسهٔ خبر: 149063 - سرویس سیاست
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شخص محوری یکی از انتقادها به شورای‌عالی سیاستگذاری است

حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت گفت که شخص محوری یکی از انتقادها به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است.

به گزارش«نماینده»، احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت با اشاره به اظهارات عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره عملکرد موفق این نهاد گفت: هر ساختاری نقاط ضعف و قوتی دارد.

وی ادامه داد: در انتخابات سال ۹۴ شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای ساماندهی به امور اصلاح‌طلبان شروع به کار کرد تا بتواند انسجام و ارتباط را افزایش دهد اما در عمل مشکلاتش بروز پیدا کرد و در انتخابات شوراها و مجلس ضعف‌ها نمایان شد، در نتیجه نقدها برای اصلاح ساماندهی امور اصلاح‌طلبان مطرح شد.

دبیر کل حزب اراده ملت تصریح کرد: طبیعتا انتقاد از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای بهبود وضعیت اصلاح‌طلبان لازم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح پارلمان اصلاحات ضعف‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را برطرف می‌کند، گفت: طرح پارلمان اصلاحات برای رفع مشکلات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان پیشنهاد شد، این طرح درصدد ایجاد ساختاری برای افزایش انسجام، همبستگی و تصمیمات راهبردی است تا جامع هدف اصلاح‌طلبی در تصمیمات این جریان نقش بیشتری داشته باشد، تلاش ما نهاد محوری در اتخاذ تصمیمات و پرهیز از شخص محوری در تصمیم‌گیری‌ها است.

حکیمی پور اظهار کرد: برای شفاف سازی مناسبات و مشی اصلاح طلبی در عملکرد جریان شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید فعالیت ها به سمت حزب محوری و نه شخص محوری حرکت کند، همچنین نقش احزاب اصلاح طلب باید پر رنگ تر شود.

دبیر کل حزب اراده ملت با بیان اینکه فعالان سیاسی اصلاح طلب باید تکلیف خود را با سیاست روشن کنند، افزود: فعالان سیاسی اصلاح طلب باید بدانند سیاست امری فردی نبوده و جمعی است.

وی ادامه داد: اینکه احزاب و گروه‌ها در طول سال دفاتر خود را فعال کرده و هزینه های زیادی را به لحاظ مالی متحمل شوند اما در بزنگاهای انتخابات ساز و کار شخصی احزاب را تحت شعاع قرار دهد، قطعا قابل قبول نیست، شخص محوری یکی از انتقادها به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است.