شناسهٔ خبر: 149031 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

کاهش نرخ ارز روند صعودی نرخ اجاره بها را متوقف نکرد

مجلس 43 رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس از گرانی نرخ اجاره بها همسو با تنش ارزی در بازار انتقاد کرد و گفت: اکنون که کاهش نرخ ارز رخ داده دلالی در بازار اجازه ساماندهی اجاره بها را نمی دهد.

به گزارش «نماینده» ‌ با اشاره به وضعیت کنونی بازار مسکن و اجاره بها، گفت: در طی چند ماه اخیر همزمان با افزایش بی سابقه نرخ ارز قیمت مسکن و اجاره بها سر به فلک کشیده است.

نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به سیاست های اعمال شده در بازار و کاهش نسبی نرخ ارز، افزود: در شرایط فعلی که نرخ ارز به سمت کاهش میل کرده طبیعتا باید قیمت مسکن و اجاره بها کاهش یابد.

ماهی گیری سودجویان از نوسانات ارزی

وی با تاکید بر اینکه همیشه عده ای سودجو از نوسانات بازار به نفع خود ماهی گیری کرده اند، تصریح کرد: اکنون با کاهش نسبی نوسانات ارزی باید شاهد کاهش حجم حباب قیمت مسکن و اجاره بها در بازار باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دلالی و واسطه گری عامل اصلی حبابی شدن نرخ مسکن و اجاره بها در بازار است، گفت: دولت باید با ابلاغ دستورالعمل مشخص به مشاوران املاک از نوسانات قیمتی در معاملات مسکن و اجاره جلوگیری کند.

کاهش تدریجی حجم حباب نرخ اجاره بها در شرایط فعلی دور از انتظار نیست،

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه کاهش تدریجی حجم حباب نرخ اجاره بها در شرایط فعلی دور از انتظار نیست، افزود: بی توجهی به وضعیت بازار و تحمیل گرانی به آن از سوی برخی بنگاه های معاملاتی جرایم سختی را برای تخلف آن ها باید در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس با رصد مستمر بازار سیاست های کاهش نرخ ها را دنبال کرده و به دولت نیز مشورت های لازم در این حوزه را ارایه خواهد کرد.

رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان دستگاه نظارتی در حال حاضر باید با گرانی اجاره بها برخورد کرده و حتی متخلفان در این حوزه را نیز به دستگاه قضا معرفی کند.