شناسهٔ خبر: 149023 - سرویس مجلس
منبع: خبرگزاری دانشجو

دولتی‌ها حق ندارند برای ورزشگاهی که متعلق به بیت المال است محدودیت ایجاد کنند

قاضی زاده/2 دبیر هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر جایی در دولت به اجتماعی مجوز داده شده بخش دیگر دولت حق ندارند آن را از استفاده از بیت المال محروم کند. این دعواهای داخلی خودشان را نباید با «دکتر سلام» حساب کتاب کنند.

به گزارش «نماینده» قاضی زاده نماینده مرد مشهد، درباره عدم همکاری مسولان با برگزاری جشن ۵ سالگی «دکتر سلام» در ورزشگاه آزادی گفت: من یادم است سال گذشته روحانی یکی از میتینگ های انتخاباتی ریاست جمهوری خود را در سالن آزادی برگزار کردند یا در خیلی از استان ها میتینگ های انتخاباتی در سالن های ورزشی انجام می شد در همین تهران چندین جلسه در همین سالن شهدای هفت تیر نیزبرگزار شده بود بالاخره این را راست نمی گویند دروغ هست.

وی ادامه داد:  دوم این که متاسفانه  ما دچار کمبود سالن هستیم اگر سالن های ورزشی در برای مراسمات اختیار قرار نگیرند عملا یک جایی برای اجتماع بزرگ وجود نخواهد داشت و مردم باید در خیابان اجتماع کنند این خوب است که ما اجتماع را در یک سالن سربسته که قابل مدیریت کردن است برگزار کنیم، مقابل ورود به ورزشگاه باستیم و بعد بگوییم خیلی خوب مردم اصلا اجتماع نکنند یا اگر هم داشتند بروند در خیابان یا فضای باز انجام بدهند به نظر من این حرف نادرست است چون سالن ها با حجم جمعیت زیاد الان فعلا برای ورزش ساخته می شوند در قالب استادیوم باید استفاده چند منظوره شوند هر تجمعی که دارای مجوز قانونی هست باید بتواند از همه اماکن عمومی استفاده و هزینه هزینه های آن را پرداخت کند و کسانی که اداره کننده هستند باید امنیت و مسائل مربوطه را تامین کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: ما آمفی تئاترهایی که داریم ۵۰۰ هزار نفر جا می شوند جمعیت های بالای هزار نفر راچه کار کنیم؟ تنها جایی که می ماند استادیوم های ورزشی هستند از سالن ورزشی ۴، ۵ هزار نفری تا استادیوم صد هزار نفری آزادی، اگر یک نفری برنامه ای با صد هزار نفر داشت چه کار کند؟ برگزار نکند؟ یا در کف خیابان برگزار کند؟ باید بگوییم اگر مجوز قانونی دارد بله مگر این که مجوز نداشته باشد بحث دیگری است، ولی اگر برای اجتماعی وزارت کشور مجوز صادر کرده این که نگذارند مراسم در مکان مورد نظر برپا شود کارشکنی است.

وی در پاسخ به این سوال که  آیا به نظر شما درست است وزارت ورزش بگوید چون که ورزشگاه در اختیار من است به گروه خاص نمیدهم؟ بیان کرد: من نمی توانم اظهارنظر کنم چون ورزشگاه مالک دارد یعنی فرض کنید ما یک قانونی داریم که رابطه حقوقی دو طرفه وجود دارد یک اجازه ای وجود دارد ولی طرف ممکن است بگوید از اجازه نمی توانم استفاده کنم. در مورد سالن های ورزشی آنها که وابسته به دولت هستند متعلق به بیت المال هستند اما اگر خصوصی باشد طرف می گوید این اجازه را دارم.

قاضی زاده عنوان کرد: دولتی ها حق ندارند ممنوعیت ایجاد کنند به خاطر این که متعلق به بیت المال است. دولت و وزارت ورزش و جوانان مدیر هستند، نه مالک ورزشگاه. مالک بیت المال همه مردم هستند و نماینده بیت المال دولت است. اگر جایی در دولت به اجتماعی مجوز داده شده بخش دیگر دولت حق ندارند آن را از استفاده از بیت المال محروم کند.


وی تصریح کرد: این وزارت کشور هست که باید فرایند را تعریف کند این دعواهای داخلی خودشان را نباید با «دکتر سلام» حساب کتاب کنند. خودشان باید با وزارت کشور گفتگو کنند که اول از ما برای استفاده از مکان اجازه بگیرید و بعد شما مجوز را صادر کنید. وقتی وزارت کشور به عنوان متولی برگزاری اجتماعات مجوز داد ارگانی حق ندارد در مقابل آن باستد و بگوید مجوز وزارت کشور را قبول نداریم.