شناسهٔ خبر: 149005 - سرویس جامعه

سیاوشی: بیش از ۳ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد

«طیبه سیاوشی شاه عنایتی» نماینده تهران در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: ۳/۵ زن سرپرست‌خانوار در کشور وجود دارد که با فرزندانشان جمعیتی ۵ میلیونی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش «نماینده»، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، در مورد نحوه ساماندهی 3 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور گفت: در رابطه با این موضوع دو نشست در کمیته داشتیم و برنامه اقدام و عمل که معاونت زنان داشت با همکاری معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این برنامه به نحوه ساماندهی سه دهک پایین جامعه پرداخته است که زنان سرپرست خانوار هم در این دهک ها جای می گیرند و به این مهم می پردازد که در شرایط تحریم چه اقداماتی باید در جهت تامین رفاه این قشر انجام شود تا بتوان در پی آن مشکلاتشان را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید باید در این دوران از زنان سرپرست خانوار حمایت کرد، چرا که به نوعی هم نقش مرد و هم زن را در خانواده به طور همزمان ایفا می‌کنند و ضمن رسیدگی به امور خانه باید جهت تامین معیشت افرادی که تحت سرپرستی آنها قراردارند، بیرون از خانه هم کار کنند، و این در حالی است که تعدادی از آنها امکان فعالیت بیرون از خانه را هم ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هم محقق نشده است، بنابراین باید اقدامات حمایتی در جهت ساماندهی این قشر انجام داد، ضمن اینکه سه و نیم میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد که با فرزندانشان جمعیتی 5 میلیونی را تشکیل می‌دهند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در رابطه با روند بررسی لایحه ممانعت از خشونت علیه زنان و تامین امنیت آنها یادآورشد: لایحه ممانعت از خشونت علیه زنان و تامین امنیت آنها همچنان در قوه قضائیه بوده و هنوز به مجلس ارسال نشده است و ما نیز به طور مداوم در حال پیگیری هستیم تا این لایحه هر چه سریعتر به مجلس ارسال شود.