شناسهٔ خبر: 148953 - سرویس مجلس
منبع: مهر

چرا می‌گویید می‌خواستم استیضاح را بهم بریزم؟

استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح این پرسش چرا می‌گویید استیضاح را به هم ریخته‌ام؟، گفت: من که در مجلس حاضر شدم. هر زمان کمیسیون من را خواسته است، من حضور پیدا کردم.

به گزارش«نماینده»، در جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پس از نطق موافقین استیضاح، علی ربیعی با حضور در جایگاه سخنرانی در دفاع از خود گفت: من استیضاح را حق نمایندگان مجلس می‌دانم و برای سومین بار در کمتر از یک سال به مجلس می‌آیم و تاکنون دو بار از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتم.

وی افزود: چرا می‌گویید استیضاح را به هم ریخته‌ام؟ من که در مجلس حاضر شدم. هر زمان کمیسیون من را خواسته است، من حضور پیدا کردم. من به تک تک نمایندگان مجلس احترام قائلم.

ربیعی گفت: من نمی‌گویم وضعیت کارگران خوب است اما همیشه همدم‌شان بودم. یکی از کامیون‌داران می‌گفت چرا تنها وزیری که ما تاکنون از نزدیک دیده‌ایم و در جمع ما حاضر شده است را می‌خواهند استیضاح کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در یک سال اخیر حکم ۳۰ هزار بازنشسته را داده‌ایم. ما در حوزه تامین اجتماعی، در برخی استانها به اندازه حدود ۴۰ سال تخت بیمارستانی ایجاد کرده‌ایم و گسترش درمان در این حوزه را به مناطق محروم و حاشیه کلان شهرها برده ایم.

وی افزود: می گویند فلانی در استانها دوره گردی می‌کند؟ اینکه یک وزیر به سیاه چادرها می رود عیب است؟  

ربیعی تاکید کرد: آیا بیکاری فقط محصول وزارت کار است؟ بیکاری محصول سیاست های کلان پولی، مالی و تصمیمات همه ماست. من خودم اعلام کردم وزیر بیکاران هستم. اگر امروز آب باریکه ای در حوزه اشتغال است، ناشی از سیاست ها و برنامه های ما بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به ادعای حسن نوروزی مبنی بر اینکه پسر علی ربیعی با یکی از معاونین وزارت کار در دوبی شرکت اقتصادی تاسیس کرده است، گفت: اگر چنین چیزی صحت داشته باشد یک روز هم در این وزارتخانه نمی‌مانم. فساد و شفافیت دو دشمن دارد؛ یک عدم شفافیت و دوم سیاسی کردن مبارزه با فساد. من از مجلس می خواهم که اجازه ندهیم مبارزه با فساد سیاسی شود. من از یک  روحانی انتظار داشتم اول تحقیق می‌کرد و بعد این ادعا را مطرح می‌کرد.

ادامه دارد ...