شناسهٔ خبر: 148945 - سرویس مجلس
منبع: فارس

عدم صحبت استیضاح کنندگان اقدام زشتی بود

نعمتی.jpg سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: اینکه استیضاح کنندگان در جلسه صبح امروز اقدام به سخنرانی نکردند کار زشتی مرتکب شدند.

به گزارش «نماینده»، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز خانه ملت، در جمع خبرنگاران، درباره استیضاح ربیعی وزیر کار اظهار داشت: اینکه استیضاح کنندگان در جلسه صبح امروز اقدام به سخنرانی نکردند کار زشتی مرتکب شدند.

وی افزود: در قضیه استیضاح چند اتفاق افتاد؛ اول اینکه در کمیسیون اجتماعی رسیدگی قرار بود این موضوع رسیدگی شود که باید باید جلساتی در این خصوص برگزار می کردند البته رئیس کمیسیون اعلام کرد کمسیون نتوانسته سر وقت جلسه برگزار شود.  

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس بر هین اساس اضافه کرد: طبق مواد ۲۱۲ و ۲۱۳ آیین نامه داخلس مجلس، اگر ظرف مدت مقرر تعیین شده توسط هیأت رئیسه، کمیسیون مربوطه باید طی یک هفته جلسه استیضاح را برگزار کند که به دلیل برگزار نشدن این جلسه و اعتراض متقضیان استیضاح، جمعی از نمایندگان خواستار برگزاری این استیضاح در صحن شدند.  

نعمتی ادامه داد: حتی دیروز هم در جلسه هیأت رئیسه این موضوع بررسی شداما به دلیل شفافیت آیین نامه مجلس در جلسه استیضاح باید برگزار می شد که امروز در جریان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: صحبت نکردن هم اتفاق بدی است که درخواست کنندگان استیضاح باید در مخالفت و موافقت صحبت می کردند اما آقایان کار درستی نکردند.  

نعمتی عنوان کرد: زمانی که نماینده به حجت شرعی رسید باید استیضاح انجام شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و بعد از آن هیأت رئسیه ۱۵ دقیقه تنفس داد و بعد مجددا جلسه استیضاح مجددا آغاز شد و به این نتبجه رسیدیم استیضاح برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ نفر اعلام کردمد استییضاح انجام شود لذا اگر یک نفر هم بر استضاح باقی بماند جلسه برگزار می شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در خاتمه گفت: روند قانونی بسیار صریح و شفاف است و در قانون اساسی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.